woensdag 24 oktober 2012

Geintje, meneer Sonneberg, geintje.

Deze zin circuleerd de laatste tijd nog weleens bij mij thuis. Vandaag kan ik de zin hier gebruiken. Humor is één van mijn persoonlijke woorden, dat wil zeggen, onderwerpen waar ik wat mee heb. Maar humor is soms moeilijk toe te passen in mijn werk. Een paar dagen geleden kreeg ik ineens een idee voor het fabric book, het onderwerp van de AQO, van afgelopen vrijdag. In het fabric book komen 8 kleine quiltjes, de maat wordt ongeveer A5.
P1040909.JPG
Ik heb hier weleens vermeld dat ik platgereden blikjes van straat opraap en bewaar. Het probleem van een idee krijgen, kan weleens zijn de uitvoering. Ik wilde gaatjes in het blikje en er dan een schoenveter door rijgen en strikken als de veters van mijn schoenen. Een manier om gaatjes te maken is met een spijker en hamer, maar soms gaat het idee nog wat verder, dus ik heb het platgereden blikje meegenomen naar de schoenmaker, misschien kon hij er ringetjes inzette. Dat ging mis, dat deed hij niet! Dan maar de spijker en de hamer! Nu moet het nog op de ondergrond worden vastgemaakt, maar daar kom ik ook wel weer uit.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

geachte meneer Sonneberg
Een leuk onderwerp heeft U weer uitgedacht.
Had u nu echt gedacht dat de schoenmaker zijn dure machine aan een paar gaatjes in een plat gereden blikje gaat wagen?
Rare vogel zal hij wel gedacht hebben.
Succes met de verdere uit werking we wachten het resultaat vol spanning af.

janneke zei

Je kan met een eenvoudig setje (oa op de markt) ook zelf veterringen in slaan. Doe ik ook in stof!
Er zijn zelf verschillende kleuren ringen. En die zwarte veter vind ik maar saai!! Daar zijn ook geweldige kleuren in.
Beetje meer pit, meneer Sonneberg.

mia zei

Ach die schoenmaker zal gedacht hebben joh blijf bij je eigen leest, maar een lichtgevende groene of roze veter zou ook perfect staan met dat blauwe blikje, gr.mia

Ineke zei

Tja, een mens komt soms op de gekste ideeën. En....Bisonkit lijmt alles.

Nienke zei

Het hardste moet ik nog lachen om de letters POWER langs de zijkant. Ingesnoerd met een veter in een platgeslagen blikje, als daar de kracht niet uit is.... Erg grappig!