maandag 23 februari 2015

Me, myself and !

Het volgende thema voor De-Uitdaging is klaar, het thema is zelfportret. Ik wist al meteen hoe ik te werk zou gaan, een foto bewerkt tot potloodtekening, opgeblazen, overtrokken op architektenpapier en via de achterkant op de stof naaien.
De basis is een breakdown lap, ik hou van kleur en van technieken, de naailijnen zijn de lijnen in mijn gezicht.

Dan moet er nog een naam gevonden worden, die ik op de bovenkant van het werk wilde zetten. Zelfportret vond ik nogal saai, daarom de 'bescheiden' naam Me, myself and I.
Via Word de tekst in grote letters uitgeprint op papier, overgenomen op freeserpaper, letters uitgesneden, op de stof gestreken en met verf bewerkt. De letters over het werk verdeeld, een beetje schots en scheef, omdat ik ook niet altijd het rechte pad volg en wil volgen.
Het werk is al opgestuurd en zal van 25 t/m 29 Maart te zien zijn tijdens de Miniatuurtentoonstelling in Vlaardingen, http://www.quiltersgilde.nl/exposities/tentoonstelling-miniatuurquilts/adres-en-bereikbaarheid

7 opmerkingen:

janneke zei

Een verrassende selfy! Ben jij dit wel? Ik herken de kleuren niet als Aart.
Of is dit jouw verborgen ik?

Hannie de Beer zei

Fraaie kleuren! Ik herkende je portret na enig zoeken!

Birgitte aka Bietje zei

Wat een gaaf idee. Het is effe zoeken naar je portret, maar ik heb het gevonden. In eerste instantie dacht ik dat het in de geverfde achtergrond zat. Daar kun je ook een neus en mond herkennen. Bewust of toeval?

Beth zei

What a wonderful expression of the theme and I love the subtle outline portrait. I am a big portrait lover.

Elly Wijnen zei

Een Aart die uit meerdere verrassende lagen bestaat!

Jo Huijsman zei

Wat is een zelfprotret maken leuk en die van jou is prima gelukt. Ik kom je bewonderen in Vlaardingen.

els zei

Wat een leuke Aart is dit geworden.