zondag 25 november 2012

Fabric book onder constructie.

A.s. vrijdag komt de Art Quilt groep Oost weer bij elkaar, dus moest ik echt wel weer eens verder, wil ik het resultaat a.s. vrijdag kunnen tonen. Er waren al een paar fabric books voorbij gekomen
P1040991.JPG
op diverse blogs. Om verder te kunnen moest de lap eerst gedubbeld worden en op sommige plekken worden door gequilt. Er gaat voor mij een hoop denkwerk vooraf. Toen we hiermee begonnen moesten we een thema verzinnen, mijn thema was spelen, daarom heb ik in dit fabric book diverse technieken zitten waar ik lekker mee kon en kan spelen.
Op het gedeelte op de foto hieronder heb ik geen geverfd lapje die bewerkt is met ontkleurder wat met een thermofax screen is gedaan. Op dit soort momenten is het fijn dat je gewoon in je voorraad kunt zoeken. Op het lapje zijn 2 kleuren geverfde vliesofix gestreken.
P1040992.JPG
Het moet nog verder bewerkt worden, dat komt later deze week wel weer.







In het volgende gedeelte heb ik stroken gestreken, waar een netwerkje overheen is gezet, na het quilten van de achter
P1040993.JPG
grond moet er nog iets los over de strakke lijnen gezet worden, ook dat volgt.







Het volgende gedeelte is gestempeld met 2 verschillende kleuren verf en 2 stempels uit gummetjes gesneden.
P1040994.JPG
Ook dit moet nog verder afgemaakt worden. Ik heb al wel een idee, ik denk aan een rood garen, misschien met een beetje groen.

4 opmerkingen:

Suus zei

Ziet er spannend uit Aart.

Hannie de Beer zei

Je komt goed voorbereid voor de dag Aart! Ziet er veelbelovend uit.

els zei

Is nu al mooi en spannend. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Je bent zo te zien lekker bezig. Geweldig.

Leny Huneman zei

Wat leuk om zo lekker te spelen.