donderdag 29 december 2011

Muziek.

In de belangrijkste winkelstraten in het centrum is muziek te horen, de top 2000, wat een bijzondere sfeer geeft. Dinsdagavond heb ik friet gehaald, dit eten we niet elke avond, in de snackbar was ook de top 2000 te horen. De jongen achter de toonbank was erg vrolijk en zei ook dat dat door de mooie muziek van de top 2000 kwam.
P1030974.JPG
Ik vind dat eigenlijk wel erg grappig, want ik doe niet meer mee met de hedendaagse muziek, maar deze jongen, een generatie verder, genoot van de muziek uit mijn generatie. Als ik achter de naaimachine zit, zoals gisteren, dat heb ik de radio op Sky-radio staan, die muziek uitzend van alle nummer 1 uit de hitparade, met op vrijdag de top 100 van alle nummer 1. In de huiskamer staat Classic FM aan, die vanaf 2e kerstdag tot aan oudejaarsdag de Klassieke top 1000 allertijden uitzend. Wat is dit toch een
P1030975.JPG
mooie tijd wat muziek betreft! Gisteren berichtte ik over de stofdoek die met transferverf was bewerkt, daar ben ik mee verder gegaan, eerst vertikaal de stofdoek met transferverf behandeld. Daarna heb ik de lap vastgezet op een ondergrond die ik nog had liggen van het kerstkaarten maken. Daarna heb ik er dwars de linten gelegd die ook met transferverf waren behandeld. daarover heb ik al eerder bericht. Het motief wat in het lint zat is met de BSR-voet langs de randjes genaaid. Daarna wilde ik nog wat toevoegen en heb er een stuk organza overheen gespannen, met verschillende fantasie steken is dat vastgezet op de ondergrond. Toen dat vastzat
P1030976.JPG
heb ik het overtollige organza afgeknipt en ook een stuk tussen de naailijnen is weggeknipt, waardoor de gelaagdheid te zien is. Nu eens kijken op welke maat ik het werk ga afwerken. Tussen de ondergrond en de organza heb ik ook nog glitters gestrooid.

11 opmerkingen:

vilterietje zei

wel aart,ik zou er niet meer meer stoffen.....:)

Dea zei

Het loont de moeite om de foto's te vergroten. Mooi om te zien wat je van je 'stofdoek' hebt gemaakt.

Anoniem zei

Ja, ik probeerde ook om de foto aan te klikken om hem in het groot te zien.
Het is wel heel mooi geworden tot nu toe.

sylvia zei

jij maakt je eigen stof en je maakt je eigen stof.........deze is echt HEEL ERG MOOI!!!
maak je em zomaar of zit er een nieuwe quilt in het koppie!!!
grappig dat we dezelfde muziek luisteren: soms ben ik 'uitgeluisterd' van de top 2000 en schakel over naar classic fm!!!
Verder het jaar door ben ik meestal van radio 4 en de classic fm!!!
geniet maar van hobbyen vandaag, buiten moet je niet zijn......:(
groetjes, Syl

Hannie de Beer zei

Wat een mooi effect met al de bewerkingen en steken randjes! Door de foto te vergroten zie je de details pas goed!
Net als jij luister ik ( meestal) naar classic fm!

pauline zei

Wat kan ik altijd genieten van het feit dat je in heel "gewone" dingen iets creatiefs ziet. En wat de muziek betreft, ik switch ook tussen de top 2000 en classic fm. Heerlijk toch die afwisseling,
Mag ik jullie alvast een hele fijne jaarwisseling wensen en een goed en gezond 2012.
groetjes,

Liesbeth Wessels zei

helemaal te gek ! Maar dat kunnen we van jou verwachten. Op naar 2012 een jaar vol gekkigheid. groeten van liesbeth

Quibi zei

Ik vind het er erg mooi uit zien! Je bent ook wel supercreatief, hè?!

Suus zei

Prachtige stofdoek maar ik zou `m maar ophangen in plaats van mee te werken. Dat heeft de stofdoek wel verdiend vind ik.

christina zei

oh ja, ik verheug me daar ieder jaar weer op: naaien met de top2000 op de achtergrond.

Marion zei

Aart, Bedankt voor je lieve woorden op mijn blog naar aanleiding van het overlijden van mijn vader.
We hebben hem vandaag begraven. Het gemis zal nog komen, maar we denken met veel liefde en mooie herinneringen aan hem terug.

Gr,
Marion
www.marionquilten.blogspot.com