zondag 12 mei 2013

Het werd wel weer eens tijd.

Ja, dat werd het echt, afgelopen week heb ik mijn naaimachine nog moeten uitpakken, die stond er al 2 weken. Zolang die ingepakt staat kun je ook niets doen, maar daar was weinig tijd voor. Aankomende week heb ik weer een cursusdag en daar moest nog huiswerk voor gemaakt worden.

Eerst  maar eens nieuwe stempelopdrachten gemaakt, met dezelfde stempels als de vorige keer, maar dit keer gestempeld met een ondergrond met structuur. Daarvoor heb ik de houten terrastegels genomen die op het balkon liggen. Eigenlijk wilde ik die nemen die op het achterbalkon liggen, maar het begon weer te regenen en dan is de ondergrond nat. Aan de voorkant hebben we een overdekt balkon, daar worden de tegels niet nat. Nu wordt het kijken wat gaat matchen met elkaar, snijden en schuiven.


Ook ben ik bezig met proeven voor een groter werk, waarvan de achtergrond bewerkt gaat worden met machinaal quiltwerk. Eerst had ik kleine stukjes stof op een ondergrond gelegd van 7 kleuren rood, maar dit werd te onrustig, daarom voor deze proef strips gescheurd en over elkaar heen gelegd. Voor het echte werk ga ik andere kleuren gebruiken en de banen horizontaal neerleggen, maar omdat dit een proef is, is het goed om uit te proberen wat het beste werkt. Ik ben er al wel uit dat er geen al te lichte kleuren in moeten, zoals aan de rechterkant te zien is, maar juist de donkerder kleuren. Ook wil ik niet al te veel tinten gaan gebruiken, hooguit 4 tinten, maar 3 is misschien beter. Op deze proef heb ik gewerkt met het stopvoetje en met de BSR-voet. Sommige delen zien er beter uit met de stopvoet en andere beter met de BSR-voet. Deze lap gaat dus in mijn map aangevuld met informatie hoe de lap tot stand is gekomen en de gebruikte voeten.

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een mooi effect geeft je stempelwerk, maar vooral het quilten is magnifiek! Een goed voorbeeld voor je map!

Ineke zei

Mooie proeflap!

Leny Huneman zei

Je houdt de spanning er weer in Aart. Wat gaat het worden.