vrijdag 6 januari 2012

Onderweg.

Eindelijk ben ik onderweg op de huwelijksquilt, eergisteren was ik ermee aan de gang. Eerst de lijnen getekend en omdat het een achtpuntige ster is komen het eindpunt uiteindelijk bij het beginpunt uit. Dan is er wel 8 keer gedraaid op de hoeken, je zou er spierballen van krijgen.
P1030986.JPG
Ik gebruik de quiltsteek nr. 44, met als onderdraad een beige garen en als bovendraad een doorzichtig garen. De blauwe stift helpt me om lijnen te trekken, waarover ik de quiltsteken zet. Ik heb deze weleens weg proberen te halen door te deppen met een vochtig lapje, maar dan bleven er altijd blauwe strepen over. Om ze weg te halen neem ik nu een schone kwast, doop het flink in het water en ga over de lijnen heen met de natte kwast.
P1030987.JPG
Daarna gaat de quilt over de stoelleuning om aan de lucht te drogen. Na een paar uur is de quilt droog, daarom doe ik dat aan het eind van de dag, dan heeft de quilt de hele nacht om te drogen. Een groot deel van de quilt moet nog gedaan worden, een heerlijk werkje voor het weekend. De leukste handtekening op de quilt is deze
P1030988.JPG
van mijn DS, die toen 2,5 jaar oud was. Hij heeft ook het hele blokje gebruikt om te laten weten dat hij ook mee telt. Nu kan hij al veel beter zijn naam schrijven, maar ik vindt deze versie altijd nog de leukste. Gisteren had ik een bee en heb rustig aan weer 2 blokjes van de crazy old ladies, er zijn nu 4 blokken klaar. Binnenkort foto’s van de blokken, wanneer ik iets verder ben.

10 opmerkingen:

Liesbeth Wessels zei

Goed dat je hier mee bezig bent, de quilt verdient het wel om afgemaakt te worden. groeten van liesbeth

Birgitte aka Bietje zei

En hij kon zijn naam ook zo goed schrijven! ;)

Hannie de Beer zei

Een prima idee om met een natte kwast de lijnen weg te halen.
Succes met het quilten,fijn dat hij nu wordt afgemaakt!

Dea zei

Leuk, die handtekening van je zoon!

Shirley zei

Dat gaat een dierbare quilt worden, mooi quiltwerk.

Quibi zei

Ontzettend leuk, Aart!

Anoniem zei

Omdat ik na het lezen van Kim's book "Hot textiles" op zoek ben gegaan op internet naar info over de aanschaf van een heatgun, ben ik op je blog terechtgekomen. Kim adviseert 350 watt om gemakkelijk kralen te kunnen maken. Weet jij waar ik een dergelijke heatgun kan kopen/bestellen?
Lutradur ben ik ook nog niet tegengekomen.
Kun jij me helpen?
Groeten van Mattie

Marrie-jette zei

Ik vind de handtekening van je zoon zo leuk!

Anoniem zei

Wat heb jij een fantastisch blog. Ik ben aan het lezen gegaan en zie nu wat een prachtige dingen je maakt. Ik ben geen quiltster. Ik werk met leer en wol, maar je blog verdient mijn complimenten. Terwijl ik verder las, kwam ik erachter dat "stof tot verven" antwoorden kan geven en inderdaad.
Je hebt me dus toch al geholpen.
Groetjes, Mattie

Aart zei

Fijn Mattie, dat ik, via mijn blog, je verder hebt kunnen helpen. Kies een heatgun met 2 standen, de mijne heb ik destijds gekocht in Groningen bij Cordie Atelier, www.cordieatielier.nl, op de site vindt je de adresinformatie. Voor Lutrador kun je goed terecht bij Stof tot Verven. Lutrador is er in diverse diktes, het beste kun je eerst een pakketje aanschaffen met verschillende diktes, om eerst uit te proberen. Succes met al je werkzaamheden en je zoektocht, jammer dat je geen blog hebt, dan ik communiceren wat makkelijker. Aart.