donderdag 29 maart 2012

Uitleggen.

Dit was het kernwoord gisteren, ik had, na een vraag van de anderen, een lesbrief gemaakt. In deze lesbrief stond uitgelegd wat de werkvolgorde was voor het maken van de blokken als ik maakte tijdens een cursus. De bee leden vonden die blokken wel erg leuk, maar het op eigen houtje aan het werk gaan, werd toch wel als een belemmering gezien.
P1040184.JPG
Vandaar dat er de vraag kwam of ik er een klein lesje van wilde maken. Afgelopen week had iedereen een mail ontvangen van mij met wat er meegebracht zou moeten worden, de moeilijkheid gaf alleen het feit om er ook een lelijk stofje tussen te doen. Gistermorgen kwamen de stofjes gelijk op tafel en hebben we de lelijke stofjes geruild. Twee van de bee leden hebben me echt verrast door mee te doen, terwijl ik dacht dat ze dit toch niet zo leuk zouden vinden. Zo zie je maar weer, een
P1040183.JPG
vergissing is nog steeds mogelijk als je elkaar al verschillende jaren kent. Uiteindelijk  heeft iedereen gisteren genoten, er wordt iets anders gedaan dan de werkjes waar ieder apart elke keer aan werkte. We waren echt coöperatief gisteren, er werden stroken voor elkaar genaaid, een ander stond steeds te strijken en getornd werd er ook, wat niet erg gevonden werd, fouten zijn er om gemaakt te worden, daar leer je van! Zo aan de foto’s te zien zijn er diverse kleuren gemengd.
P1040182.JPG
Toen we elkaar verlieten gisteren zijn de blokken nog een keer doorgesneden, zodat er thuis weer genaaid kan worden. Mijn blokken zijn net zo ver gekomen als de blokken van de anderen, mijn tweede plan is ook gelukt en dat was om te kijken of het me zou lukken om kennis over te brengen. Daar had ik wel een goed idee over, toch twijfel je weleens.

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Een erg leuk idee Aart om de stofjes zó te versnijden met een lelijke ertussen. Maar zijn er eigenlijk wel lelijke lapjes?