woensdag 18 juli 2012

Compromissen.

In deze tijd van het jaar moet ik compromissen maken, enerzijds wil ik verder met mijn werk, anderzijds is daar de
P1040622.JPG
Tour de France. Naaien en tv kijken gaat niet samen, dus wint de Tour, op rustdagen kan ik dan weer achter de naaimachine plaatsnemen. Ondertussen zijn alle delen aan elkaar genaaid, er is nog een baan bij gekomen aan de onderkant. Ik vond dat dit werk om een rechthoekige vorm vroeg in tegenstelling tot een vierkant. Nu is de maat 60 X 80 cm, een prima maat om ook mee onder de naald van de naaimachine te werken. Ondertussen zijn ook de ideeën verder ontwikkeld wat betreft de voortgang, ik ga eerst de tussenbanen vastzetten, de tussenruimtes komen later. Vorige keer meldde ik dat ik op de ATT machinaal ga quilten, een vorige keer had ik een ecru sandwich bij me, waar ik mee bezig ging. Dat was prima voor die tijd, maar nu wil ik laten zien wat je er mee kan doen als je met een quilt bezig bent, de praktijk dus. Ook ben ik verder gaan denken over het thema van dit werk, de vorige keer heb ik het bericht chaos genoemd, vlak na het schrijven van het bericht bleef dat woord in mijn hoofd hangen. Ik wil er nu de chaos in de wereld mee vormgeven, ik ben nog aan het dubben of ik er ogen en oren op ga maken, of dat het alleen maar ogen worden. Hoe ik de ogen vorm ga geven staat nog niet echt vast, maar ideeën zijn er al. De ogen staan voor de chaos die we dagelijks waarnemen.

8 opmerkingen:

janneke zei

Een chaos en toch een eenheid. Knap hoor!!

Birgitte aka Bietje zei

Misschien moet je toch een andere hobby er bij zoeken. Borduren en tv-kijken kan best samen. Maar niet met rode wijn (zelf ondervonden). Of patchwork maar dan met de hand....
Dit werk vind ik steeds mooier worden. Lekker kleurrijk, lekker door elkaar en toch moet het zo. Ik geniet iedere keer weer van jouw denkproces.

Hannie de Beer zei

Een heel mooie chaos!Het totaal is weer een eenheid geworden!En ja, Keuzes maken we de hele dag. Tv en handwerk gaat wel samen maar met de naaimachine?

els zei

Het is een hele mooie chaos geworden. Ben benieuwd naar de ogen.

sylvia zei

het leven is inderdaad chaos, gister journaal gezien?? Syrie, branden......
Dan vind ik jouw quilt nog een chaos waar je blij van word, dus er ligt wat mij betreft nog een hele klus voor je klaar om hier een chaos van te maken...;)
liefs, Syl

Leny Huneman zei

Heerlijke chaos Aart. En toch een geheel.

Leny Huneman zei

Heerlijke chaos Aart. En toch een geheel.

Anoniem zei

Eerst vond ik niet mooi wat je deed,maar wel dapper om steeds te versnipperen. Nu ondanks dat het misschien een chaos is (in mijn ogen niet) vind ik het prachtig.
Ik blijf er naar kijken.

Groet van Anna