dinsdag 24 juli 2012

Ondertussen…….

…..ben ik verder gegaan met de zeefdruklap, waarop ik met verschillende materialen lagen wilde laten zien. Ik moest even terugkijken waar ik gebleven was met de berichten op dit blog.
P1040629.JPG
Ik was gebleven met de 5 bladvormen die gezeefdrukt waren met mijn zelf gemaakte zeef. Nadat de verf goed was gedroogd is het gestreken om de verf te fixeren. Daarna heb ik printpasta klaar gemaakt met ontkleurder en daarmee gezeefdrukt, is dit eigenlijk wel een goed woord, je kunt zien dat er ook pasta onder de zeef door is gekomen. De lap heeft zo een nacht liggen drogen, de volgende dag is de lap op de strijkplank gegaan en de bout is erop gezet, je haalt niet alle kleur weg, gelukkig, dus je ziet nog lichtblauw er door heen.
Gistermorgen voor ik begon met het volgende heb ik eerst de tekst in het boek van Jane Dunnewold er nog maar eens op na geslagen. Met HEAVY GEL MEDIUM heb ik op drie plekken gezeefdrukt en dit laten drogen. Daarna heb ik FOIL-ON op gelegd, met de tip van de strijkbout over het folie gegaan het folie er af getrokken.
P1040630.JPG
Hiernaast is het folie te zien.
Ik ben verder gegaan met puff-paint, dit is ook met de zeef op de stof gezeefdrukt, je moet de zeef wel gelijk schoonmaken voor de puff-paint opdroogt in je zeef. De puff-paint is gelijk bewerkt met de heat gun, hoe eerder je het bewerkt des te beter is het resultaat. Puff-paint is wit van kleur en kan worden gemengd met verf of verfpoeder, ik doe dat liever niet, het schijnt dat de puff-paint dan slechter omhoog komt.


De omhoog gekomen puff-paint ga ik nog verven, maar dat moet ik voorzichtig doen, anders komt er verf op de stof.
P1040631.JPG
Zoals hieronder te zien is ziet de lap er nu uit, een goede basis om er bijvoorbeeld een boekomslag van te gaan  maken.

8 opmerkingen:

MulticoloredPieces zei

Hi, Aart. Lovely results for the silk screening. It will be interesting to see what you do with this fabric. I thought your process photos and explanation were good (despite the bad google translation). I hadn't thought about silk screening in a long time. Lots of possibilities.
best, nadia

Anoniem zei

Kijk, dit vind ik nou een prachtig effect hebben! Die blaadjes zie je echt in 3D. Welke kleuren ga je die verven, Aart?

Suus zei

Heel mooi Aart. Om de puffpaint heel licht en voorzichtig te verven kun je dit het beste doen met een schuim platte kwast. Succes en het zal vast een mooie omslag worden.

Hannie de Beer zei

Leuk resultaat Aart! Het is goed te doen om puffpasta na het opblazen te verven.Zoals Suze zegt,heel voorzichtig!

Quiltgroep Tinte zei

Wat een leuk effect. Ben benieuwd hoe het er met de geverfde puff paint uitziet.

Shirley zei

prachtig wordt het! Ik heb ook nog ergens van die folie liggen, op een beurs gekocht in een vlaag van gretige leergierigheid.

sylvia zei

Het is een mooie lap (voor een boekomslag???....grijns) geworden en met die puff helemaal: bijzonder dat relief! ( ik ken natuurlijk al die mogelijkheden niet, dus kijk mijn ogen af en toe uit).
Kan me voorstellen dat je je appartement even links liet liggen, het zal er warm zijn.......hier in de tuin in de schaduw is het goed toeven, gelukkig: ik geniet van dit weer!!
En die grafity: ik loop er vaak langs (liep) als ik de jongetjes naar school bracht en ik sta altijd met ontzag te kijken.
Heb ook eens een tijdje staan kijken toen ze bezig waren, knap, hoor!! Ach Aart, jij maakt weer andere mooie dingen en zo is er evenwicht in ut leven.....;)
Geniet van het mooie weer, zoek nog een leuk park voor ons op voor mooie foto's, liefs, Syl

joke zei

Leuke lap geworden, maar waarom verf je die puffpaint niet voordat je het aanbrengt?