zondag 28 februari 2010

Ik wil een zonnetje!!

Vandaag wil ik de zon laten schijnen, iedereen mag van mij vrolijk over straat. Mijn zusje is vandaag jarig, dus het mag feest zijn en stoelen zullen we wel nodig hebben! Het lukte me niet om een foto te maken van de hele quilt, ik was alleen thuis en de lijm om mij aan het plafond te plakken was op ;-) . Deze quilt heet Stoelendans en is gemaakt in 2001. Ik had toen net mijn eerste naaimachine, het eerste half jaar heb ik er verlekkerd langs gelopen, maar durfde de machine niet te gebruiken. Eindelijk kon ik mij er toe zetten aan de machine te werken en heb een patroon gebruikt die niet zo moeilijk was. Het patroon van 1 stoel bestaat uit 3 delen, volgens de paperpiece methode, dus het was alleen maar rechtuit naaien. Ik had deze quilt in hele andere stoffen in een blad zien staan, maar wilde daar natuurlijk weer mijn eigen draai aan geven. Ik heb toen verschillende felle stoffen uit mijn bakken gepakt en daar lekker mee gespeeld. De kleuren wilde ik niet altijd op elkaar afgestemd hebben, het mocht ook weleens flink vloeken. Het moeilijkst was de blokken tot randen te naaien. Ik deed dit elke morgen tussen 7.00 en 8.00 uur, omdat ik dan even vrije tijd had en ik had de radio zender Duitsland 2 ontdekt, klassieke muziek, ik vond het heerlijk om daar bij te werken. Als ik naar buiten keek, dan haastte iedereen zich naar zijn/haar werk en ik zat daar lekker met zonnige stofjes en heerlijke muziek.
In 2006 heeft deze quilt gehangen tijdens de quiltmarkt in Bennekom. Ik heb in dat jaar met 5 dames een quiltmarkt georganiseerd, deze bestond uit diverse onderdelen. Er was de tentoonstelling, er waren demonstraties, lezingen , een 2e handsmarkt en een verloting. De  verloting was ten bate van Stichting Verdanda.
http://verdanda.nl/ , zij maken en geven quilts aan mensen die extra warmte nodig hebben. Mensen in instellingen die meervoudig gehandicapt zijn. We hebben die dag veel geld verdiend voor Verdanda. Ga eens kijken op hun site en maak 1 of meer blokken en stuur ze naar hen op. Het wordt zeer gewaardeerd. Op foto’s in hun archief kan je deze stoelendans zien hangen aan de muur. Gelukkig durf ik nu veel meer, heb een andere naaimachine, Bernie, waar ik zeer veel plezier aan beleef.

1 opmerking:

Anja.M zei

Hehe, ik kon geen berichtjes achter laten maar nu wel weer.
Leuk de stoelen quilt en helemaal mijn kleuren.