zaterdag 27 februari 2010

Ommuurde liefde.

Ik heb voor vandaag weer een quilt uit de voorraad, die er nog ligt om het weblog licht te aanschouwen. Hij heet  Japanese love en is van 2008. De naam Japanese love is een combinatie van het gebruikte blok en de stoffen die ik gebruikt heb. Ik was een keer in een winkel die ik niet bij naam zal noemen, ga daar niet zo graag heen. Waarom? De winkel is altijd een zootje en als je stof wil kopen moet je eerst langs alle rollen. Heb je gevonden wat je wil, dan moet het nog afgesneden worden. Heel fijn als je 6 klanten voor je hebt staan. Het kan ook gebeuren dat je de enige klant bent, het hangt er vanaf wie er werkt, maar dan hangt zo iemand constant om je heen. Heb je haar nodig dan moet je op zoek gaan. Zo ook die ene dag, 6 klanten voor me die een berg stof inkochten, een hoop gekwebbel, ik werd het zat en pakte gewoon een pakketje kant en klaar, dat in de buurt lag. Kan weleens gebeuren als je je loopt op te vreten. Toen ik weer in de bus richting huis zat, zag ik pas wat ik gekocht had. Ik vond het wel mooi en wist dat ik het ooit zou gebruiken. Een
quiltvriendin was jarig geweest en had een blikje gekregen met een patroon erin. Dat patroon werd gek*****rd, uitgedeeld en zo kwam ik aan dit patroon met harten. Met vierkanten noem je dit blok cardtrick, dus je zou dit hearttrick kunnen noemen. Toen de vier blokken klaar waren moest er nog een rand omheen, die heb ik helemaal uit zitten tekenen. In de hoeken wilde ik deze 8 puntige ster gebruiken. Ik vond het niet leuk om de quilt vierkant te maken en wilde weer eens wat uitproberen. Een bies om een quilt zetten is niet zo moeilijk, maar deze moest niet om de hoek naar beneden, maar om de hoek omhoog. dit heeft me wel wat hoofdbrekens gekost, uiteindelijk is het me gelukt. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan!!! Ik heb nog een close-up van één van de hoeken genomen,
zodat jullie er nog beter naar kunnen kijken. Japanese love is met de hand genaaid en met de hand gequilt. Zelf vind ik de rand zeer geslaagd, is sterk met openingen qua kleur.

1 opmerking:

Gerry zei

Hij is prachtig, Aart. Ben sinds kort volger van je weblog en geniet van je stukjes en natuurlijk van je quilts.
Gerry