woensdag 17 februari 2010

threadplay

Vorig jaar, op 28 Februari heb ik samen met Jos een workshop gevolgd van Dirkje van der Horst. De workshop werd gegeven bij Schering & inslag te Woudrichem. De workshop ging over restverwerking. Een vierkant stuk stof werd bekleed met stroken stof van verschillende breedte. Het was de bedoeling om ook lelijke stoffen en afwijkende stoffen te gebruiken. Ik vond het een leuke workshop en de lokatie was perfect. Zie http://www.scheringeninslag.com/ . Woudrichem is een oud stadje en is nog redelijk intact. De quiltwinkel kijk met de achterkant op de Waal.
Jos en ik zijn thuis gekomen lekker bezig geweest op de naaimachine, maar dan met de stoffen die we uitkozen na de workshop. Ik had natuurlijk kleine stukjes bij me. Toen mijn top klaar was wilde ik de top opofferen om met het boek THREADPLAY WITH LIBBY LEHMANaan de slag te gaan. Mijn engels is slecht, ik heb het boek m.b.v. een woordenboek proberen te vertalen, zodat ik zou snappen waar het boek over ging. Het is wel
arbeidsintensief en je moet je hoofd er goed bijhouden.
Je legt de top onder de naald, stelt de machine in en het belangrijkste is de stof in een ring te spannen. Toen de hele top klaar was is hij gesandwiched en met de machine gequilt. Gisteren vroeg iemand op startpagina-quilten naar dit boek, ik heb geantwoord dat vandaag mijn blogbericht over dit boek zou gaan, dus hierbij. De naam van deze quilt is DIZZY  en is gemaakt in 2009.
Voor de rand heb ik een japanse stof gebruikt die ik niet moet wassen, want na verschillende wasbeurten geeft de stof nog steeds af.
Voor meer gegevens over Jos is hier haar adres van de website.
http://www.quilthoofd.nl/ , bezoek deze site en kijk de foto’s. Jos is Europees kampioen geweest in 2002.
Het zal iedereen wel duidelijk zijn waarom dit quilt Dizzy heet.

Geen opmerkingen: