zondag 11 april 2010

Blokkade.

De afgelopen dagen ben ik flink bezig geweest met de groen-gele top, dat ik gisteren niets gedaan hebt. Het begon al in de ochtend, ik moest nog even groente kopen voor de avond bij de zalmfilets. Ik had vrijdagmorgen gezien dat het olievrouwtje, zoals ik haar noem, haar etalage had veranderd. Toen ik langs haar winkel liep zag ik ineens dat het quiltje wat ik haar cadeau had gedaan in de etalage lag, schuin over een tafeltje heen, met een rode etagére erop en een groot bord waar een bladmotief in de rand zat en een grote rode paprika. Maar ik was die ochtend veel te vroeg voor haar, om 10 uur gaat ze pas open. Dus vanmorgen mijn fototoestel in mijn broekzak gestopt, ben ik bij haar, zijn de batterijen op. Dus geen foto, houden jullie tegoed van mij! /wel heb ik
de groen-gele top in elkaar genaaid, want dat waren nog 2 helften. Nu ben ik aan het dubben wat ik ermee ga doen, ik ben er nog niet uit. Daarna kwam ik nog een top ( Ja, Sylvia!) tegen die ik eerst maar heb gestreken, de bout was toch nog warm. Ondertussen was mijn batterij weer opgeladen, ik kan weer tijden vooruit. Dit gebeurd me regelmatig hoor. Ik ben nog weleens onderweg met een telefoon die dood is, zovaak gebruik ik die niet, hij is alleen voor noodgevallen.
Dit is een top die ik maakte naar aanleiding van een rare denkkronkel van mij. Ik had ooit van iemand die in de zestiger jaren rare jurken maakte ( dit waren haar eigen woorden) van Batik stoffen. Ze zal niet de enige geweest zijn denk ik. De restanten kreeg ik! Tegenwoordig koop ik op de markt weleens batik stoffen, die zijn € 6,95 per meter, dus koop ik 1,5 meter. De dame van de stoffenkraam kent me ondertussen, dus die 1,5 meter krijg ik altijd voor € 10. Ik legde deze 2 soorten eens bij elkaar en zag dat het totaal niet kleurde. Ik heb een blok op luierinlegvelletjes getekend en ben met deze 2 verschillende stoffen aan de haal gegaan. Zie het resultaat! Het is weer lekker “knal”, maar dat zijn jullie ondertussen wel gewend van mij. Ik was helemaal verrukt toen ik de quilttop in elkaar zette.  Op dit moment is mijn voorraad Hobbs tot nul gereduceerd, dus dit moet nodig weer aangevuld worden, anders had ik deze top kunnen sandwichen en vast kunnen gaan quilten. Dat sandwichen doe ik meestal op maandag. Waarom? Op maandag morgen wordt de entree van ons complexje altijd schoon gemaakt, daarna kan ik met een gerust hart de sandwich op de tegelvloer vastmaken met schilderstape en de lagen met de spuitbus aan elkaar maken. Mocht de vloer daar een beetje smerig van worden, dan kan ik er altijd nog een dweil overheen halen. In de entree ligt altijd wel vuil wat naar binnenwaait als de voordeur opengaat. In mijn huiskamer kan ik dit niet doen, want de tape plakt niet op onze vloer. Is het een klein quiltje dan leg ik hem voor mijn voordeur op de tapijttegels die daar gelijmd zijn, dit zijn van die ruwe tegels en daar kan je zo je spelden inzetten, ze blijven rechtop staan. Ideaal.

1 opmerking:

MaksiTaksi zei

Hoi Aart, wie weet komen we er toch nog een keertje achter.

Je groene wordt een mooitje!