zondag 7 maart 2010

cathedral window.

Vandaag ben ik wat later met het plaatsen van een nieuw bericht. Meestal maak ik dat de avond voor de plaatsing. Gisteren had ik niet zoveel tijd en gisteravond was Paul de Leeuw weer terug op tv. Ik dacht dat ik vanochtend wel weer vroeg wakker zou zijn, de laatste weken ben ik gemiddeld voor 5 uur al wakker, maar vanmorgen toen ik wakker werd was het kwart voor 6, dus ik heb uitgeslapen. Omdat het vandaag

zondag is lijkt mij de Cathedral window wel toepasselijk. Ook voor deze quilt geldt, dat ik niet meer weet wanneer ik deze heb gemaakt en hij heeft ook geen naam mee gekregen. Ik heb hier weleens verteld, dat ik heel graag speel met een patroon, dan heb ik geen duidelijk doel voor ogen. In dit geval had ik een 5 tal effen stoffen gekocht en ik had een stuk dupionzijde gekregen. Dan komt op een gegeven moment het plan bovendrijven om  iets met deze combinatie stoffen te maken. Het contrast  tussen de matte katoen en de blauw-groen glimmende dupionzijde zorgt voor een mooie afwisseling. Als iets wat glimt goed uit moet komen, moet je dat combineren met iets wat mat van kleur en textuur is. Als ik er nu weer naar kijk, zou het zomaar kunnen dat dit de basis gaat vormen voor iets anders.

3 opmerkingen:

Christina zei

Leuk dat je hier aardigheid aan hebt. Het boek van atarashi heb ik innmiddels verkocht want ik deed er niets mee. Wat heb je trouwens al veel geschreven in zo'n korte tijd. Je zou haast denken hoe leeg je leven was voor de weblog.....

Christina zei

Ik zocht eigenlijk jouw emailadres maar kan em niet vinden op jouw weblog. Dus dan maar zo. Door jouw reactie op mijn weblog moest ik weer aan de lutradur denken. En heb dus nog meer informatie opgezocht. Want eigenlijk vond ik mijn eigen experiment niet geslaagd. Op de volgende site/weblog kun je meer informatie vinden over het werken met lutradur. Ik heb ook een boekje over het werken met lutradur maar dat gaat meer over het vervormen. Dus schalen etc. En dat is nu net wat ik niet wilde.
http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&u=http://www.joggles.com/lutradurtutorial.htm&ei=2jCUS8eGBIn44AacmaHwDA&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=5&ved=0CB8Q7gEwBA&prev=/search%3Fq%3Dlutradur%26hl%3Dnl

Veel kijkplezier.
groeten,
Christina

Aart zei

Christina, gelukkig is mijn leven nooit leeg geweest!! Maar je interesses veranderen weleens. Ik zou me weleens een hele week willen vervelen om erachter te komen hoe lang een dag of een week kan duren, het gaat me nu vaak te snel.