zondag 28 maart 2010

Inspiratie.

Laatst was ik in het ziekenhuis en liep door de gang waar altijd geëxposeerd wordt, nu waren dat, laat ik het plaquettes noemen. Het waren onderdelen van letters. Het gedeelte voor de letter was een paar millimeter hoger dan de ruimte eromheen. Heel strak en duidelijk. Bij kunst moet je soms ook duidelijk zijn vindt ik, als je dat dan maar mooi weergeeft. Dit inspireerde mij tot het maken van 2 kleine quiltjes van ongeveer 8 x 8 inch. Omdat het een proef was heb ik daar de ruggen uit heren overhemden voor gebruikt. Die overhemden krijg ik weleens van een quiltvriendin, haar 2 schoonzoons ruimen nog weleens wat op. Daar zitten soms nette witte overhemden van gerenommeerde merken tussen. Dus goede stoffen en geen slijtage in de ruggen. Eerst heb ik het
onderdeel van de letter, in dit geval de H van mijn DH, op de stof getekend met potlood. Het mooie ronde hoekje krijg je als je een munt tegen de lijnen aan legt. De ruimte om de letter meander ik en de lijnen van de letter naai ik ook. Dit is om een scherpe lijn te krijgen. Zo heb ik ook de A gedaan van mijn eigen naam. Deze moet ik nog verbeteren. Het was wel weer heerlijk om achter de naaimachine te
kruipen. Mijn agenda staat voor volgende week helemaal leeg, dus geen afspraken gepland en als ik mijn tijd eens beter indeel, dan komt het er volgende week misschien wel vaker van. Door mijn aankopen van vrijdag moet ik nu weer het één en ander opruimen, kennen jullie dit ook.  Ik wil nu nog even een foto tonen die ik vrijdag genomen heb in de Pieterskerk, het is een groot werk wat veel ruimte inneemt en in deze kerk niet misstond.

Geen opmerkingen: