zaterdag 20 maart 2010

De bijen zoemden weer.

Gisteren had ik een Bee, samen met Thea, Akke, Metje en Agnes. Het was een gezoem van jewelste, maar er is ook veel gedaan. Akke was een rand om de tafelloper aan het zetten, binnenkort kan de loper over de tafel. Metje wil alleen nog maar kleine dingetjes maken en maakt van een ruit met aan één kant 2 randjes. van 6 van die ruitjes maakt ze een zeshoekig kleedje voor de kerst. Thea heeft zich weer wat op de hals
gehaald. Sinds ze oma is maakt ze dingen voor de kleinkinderen, ze heeft er inmiddels 3, als je wat voor de één maakt moet je ook wat voor de ander maken. Nu zijn de Noekels aan de beurt, het patroon komt uit de Quilt en-zo. Je ziet het wel op de foto, er worden fleurige stofjes gebruikt, bij Thea zijn de stofjes nooit saai, ze houdt wel van pittig!
Agnes is met een project bezig wat vandaag niet zo opschoot, maar ze liet ons wel haar quilt zien die ze net had afgemaakt. Het is een kadootje voor familie in Zeeland. Deze quilt heet WALCHEREN, er zitten schelpen
op die van het Zeeuwse strand afkomstig zijn. Ik mocht er een foto van maken en publiceren op mijn blog. En waar was ik mee bezig hoor ik je denken. Ik was met het tweede blok bezig met van de Tulip tiles. De laatste tijd ben ik hier niet mee bezig geweest, door tijdgebrek. Er wordt me weleens gevraagd hoeveel uren ik in een dag heb zitten. Het antwoord is duidelijk, ook gewoon 24 uren. De patroontjes heb ik overgenomen op freezerpaper en ze waren al op de stof gestreken. Dus vandaag heb ik alles netjes uitgeknipt met naadtoeslag, de naadtoeslag ingeknipt, netjes omgevouwen, freezerpaper losgehaald en een rijgdraadje door het patroontje genaaid. ze zijn nog niet allemaal klaar. Aanstaande dinsdag heb ik weer een bee, dus dan komt het wel klaar en hoef ik alleen nog de stof voor het blok te snijden en de patroontjes op de stof te leggen, waarna het appliceren kan gaan beginnen. daarna moet blok 3 er gelijk maar achteraan, want anders schuif ik dit maar op. Niet omdat het niet leuk is, juist wel, maar andere projecten gaan soms voor.

1 opmerking:

pauline zei

Zo te lezen hebben jullie een gezellig bee. Leuk dat jullie allemaal met wat anders bezig zijn. Laat je ook eens een foto van je Tulip tiles zien?
Fijn weekend.