donderdag 20 mei 2010

Dom, Dom, Dom.

Soms zit je te stoeien met het in elkaar zetten van een blokje, ja het was wat te ruim toen ik de 2 naden aan het spelden was. Je naait ze aan elkaar, vouwt ze open en strijkt ze, dan zie je dan het heel lelijk is, er zitten plooien in de driehoekjes, die mooi op de 2 banen moesten aansluiten. Wat doe je dan, jawel, uithalen, nog eens kijken opnieuw spelden. Ik kwam er niet uit, totdat ik de patronen ging kopieren en uitknippen, om te kijken of het patroon wel klopt. De ontwerpster kan wel wat fout hebben gedaan! Nou nee, ik was zelf het rund. Het briefje op het blok zij mij dat het blok D5 was, maar toen ik de patronen er eens bij ging pakken bleek het D1 te zijn. Het verschil tussen deze 2 blokken is een smalle strook, dus het was zo weer opgelost, maar ik ben er toch een paar uur mee zoet geweest. Dat heb je als je te snel van stapel gaat, eerst goed voorbereiden Aart, daarna aan de gang. Kennen jullie dit ook?
Ik ben iemand die met briefjes de dag doorkomt, het was dinsdagavond te laat geworden om verder te gaan, ik stort altijd in ‘s avonds. Dan moet ik niets meer doen waar ik mijn hoofd bij nodig heb, want dan wordt het alleen maar erger. Vandaar dit briefje wat ik had klaar gelegd, voor het geval ik het woensdag ochtend niet meer zou weten. Dat heb ik vaker, dus vandaar de briefjes. Maar nu ben ik bezig met blok nr. 8 om in elkaar te zetten, natuurlijk controleer ik nu extra voor dat ik aan de gang ga. Hieronder staan de eerste 4 blokken
die ik in elkaar heb gezet, het zijn de linker blokken aan de onderkant. Het bewuste blok waar ik de problemen mee had, staat hier rechtsonder. Ik moet nu tussen de bedrijven door aan de blokken werken, want vrijdag is er een bee bij mij thuis, dus er
moet nog even wat gebeuren voor ik de meisjes kan ontvangen. Hiernaast de foto van de rechter onder blokken. Voor de blokken die linksboven moeten komen heb ik de stoffen nog niet uitgezocht, alhoewel ik wel op gedachte ben gebracht door Tineke, zij stelde voor om bestaande stoffen te gaan verven. Of ik dat ga doen is nog de vraag, want ik weet niet hoe dat eruit komt te zien. Wie weet een idee voor een volgend project. Dan kan ik gelijk eens even gaan zoeken welke stoffen daarvoor in aanmerking komen. Ik laat het nog horen.

5 opmerkingen:

Suus zei

Erg vervelend maar o zo herkenbaar, om een deel een verkeerd nummer te geven. Gelukkig ben je dus niet de enige. Met de pickle dish moet ik ook opletten dat ik niet de ronding aan de rechte kant zet. De ronding is dan ook minimaal.

Unknown zei

Ha, wat een grappig verhaaltje.
Ja soms ligt de oplossing voor een probleem voor je neus, je ziet ´t alleen niet.
Groetjes Berbel

Anoniem zei

Haha, ja hoor heel herkenbaar! Heerlijk om de dag zo te beginnen...

Ik ben benieuwd wat je gaat oververven ;-) - het is echt heel leuk om te doen en je kunt resten waar je een beetje op bent uitgekeken op die manier nieuw leven inblazen.

Een fijne dag nog!
Tineke

pauline zei

Och Aart, troost je. Het is ons allemaal wel eens overkomen, meestal vaker dan eens. Maar de quilt wordt wel erg mooi, dus de moeite is niet voor niets geweest.
fijne dag nog.

Anja.M zei

Ja ook mij overkomt zoiets.
Ik heb ooit blokken met de hand gemaakt (en dat waren er al best veel) en toen bleek de maat niet te klopten, heb toen alles uitgehaald en met de machine overgedaan want met de hand daar had ik geen zin meer in.