vrijdag 28 mei 2010

Eindelijk en heerlijk tegelijk.

Gisteren had ik eindelijk tijd om de laatste 3 blokken van de NYB te maken, alhoewel ik ben gewoon achter de naaimachine gaan zitten. In het editorial van Quilt&Zo schrijft Tineke over de ‘ziekte’, waar we allemaal aan lijden, één van de kenmerken is het versloffen van het huishouden. Nee, ik voel me niet schuldig, dat huishouden komt nog wel.
DSCN1225.JPG
Hier had ik nu die groene stoffen voor nodig, de blokken moeten nog in elkaar gezet worden, maar misschien heb ik daar gisteravond met het eurovisie songfestival wel aan gewerkt. Het gaat om de liedjes en die kan ik horen terwijl ik werk. Ik ben tevreden over het resultaat. Langzaam aan begin ik me nu af te vragen wat ik met de rand ga doen. Het is nog niet echt nodig om nu al een plan te hebben, zolang de blokken nog niet in elkaar zitten kan ik daar nog over na denken. Heerlijk was het om weer lekker bezig te zijn, de lunch
DSCN1224.JPG
gebruik ik dan lekker terwijl ik werk. De foto is niet scherp, maar het gaat om het idee. Je kunt ook zien dat ik alle stoffen om me heen heb, dus nu de 3 blokken klaar zijn kan ik ook de stoffen op gaan ruimen, of wel het bureau een beetje glad maken. Het was ook wel een zootje geworden, als alles in de buurt ligt werkt het wel sneller. Hoe ziet het totaal er nu uit? Daar heb ik ook een foto van gemaakt, om jullie tevreden te houden, want ik zie ze hier op de vloer liggen. Eigenlijk heeft het volgens mij wel goed gewerkt om felle kleuren
DSCN1226.JPG
te gebruiken. Vanmiddag vroeg ik me af hoe dit eruit zou zien met witte en ecru stoffen, ik heb nog een kaartje van een bruidsmodehuis, weken terug heb ik me hier naar binnen gegooid en gevraagd naar restjes. Ik kreeg toen een kaartje mee met de vraag om ruim van te voren even te bellen, dan maken zij een zak vol. Best wel een leuk idee, want het werken aan deze blokken vind ik erg leuk. Toen ik klaar was ben ik nog even richting station gelopen, woensdag was Quilt&Zo nog niet binnen, toen ik er weer kwam, zeiden de dames dat het blad er woensdag al was, maar het lag onder op de stapel. Geeft niet hoor, straks heb ik er meer tijd voor. Toen ik Q&Z gekocht had heb ik het natuurlijk even doorgebladerd, het beloofd veel leuke artikelen. Zeker de workshop van Ineke Berlyn is interessant om te volgen, de workshop van Ted Storm ook, duimquilten. Verder ga ik niet vertellen, koop Q&Z zelf maar! Zo ziet de voorkant eruit, prent het in je
DSCN1227.JPG
geheugen als je boodschappen gaat doen.

4 opmerkingen:

Klaske zei

Je NYB word erg mooi Aart, ben benieuwd hoe je hem af gaat werken! Zal ook eens kijken naar de Q&Z, dat duimquilten van Ted Storm lijkt me erg interessant.Fijn weekend!

Anoniem zei

Wat ontzettend leuk Aart, natuurlijk allereerst je quilt...gefeliciteerd! En dan die foto van Quilt & Zo (dank, dank, dank!) en wat ik persoonlijk misschien wel een ietsiepietsie beetje het allerleukst vind is dat iemand het editorial leest :-). Dan maakt mijn hart even een huppelsprongetje hoor!

Wat ben je een bofkont dat je zomaar bruidstoffenrestjes kunt krijgen....daar zou ik geen NYB van maken maar een geweldige decadente crazy!

Groetjes,
Tineke

MJ zei

I love it!!! Someday I want to make one of those "New York Beauties" as we call them. Beautiful

Shirley zei

Die groene stoffen doen het prachtig in de NYB, en over de rand, zit je te denken aan een border, dan zou ik gaan voor die geverfde lap met lichtgroene strepen, die je in het blok helemaal links boven, welke je in het hart heb gebruikt. Of toch maar niet... een border van flying geese zoals linkse rij 2e van boven is ook leuk, en dan de hoeken ook afronden zodat de gansjes mooi door vliegen.....of toch maar niet. Leuk he, zulke reacties, heb je echt wat aan. Heb jij niet dat je met quilten die hele plexiglas tafel meesleept? Ik had dat met mijn pfaff, en zodoende heb ik er geeneens eentje gekocht voor mijn 'Nina.