woensdag 9 juni 2010

De patroontjes zijn klaar.

Eergisteren had ik problemen om het bericht wat ik klaar had staan te publiceren, blogger.com had een wereldwijde storing. Henk heeft het gevolgd, die kan zoveel vinden op het wereld wijde web. Net toen we naar bed zouden gaan zei hij dat het weer kon, de problemen waren verholpen. Dank jullie wel jongens! Het is een raar idee, dat ergens ter wereld, mensen bezig zijn om het probleem, wat is ontstaan, op aan het lossen zijn. Eindelijk ben ik klaar met de patroontje voor de Tulip Tiles, ze moeten alleen nog maar geappliqueerd worden op driehoekige ondergronden. Voor het idee heb ik de patroontjes uitgelegd op de vloer.
P1020003.JPG
De blaadjes van de tulpen zijn lichter geworden, de eerder gemaakte tulpenblaadjes waren te donker, evenals de donkerste groene bladeren. Nu moet ik alleen nog driehoeken voor de ondergrond snijden, dan kan het appliqueerfeest beginnen. Om jullie rust te gunnen pak ik er nu per kleur de juiste garen bij. Blauw voor de stippen, groen voor de bladeren en paars voor de tulpen. Op 18 Juni worden de volgende blokken gepubliceerd bij Morning Glory Designs, dus ik loop aardig op tijd. Deze blokken komen aan de 2 zijkanten en de boven en onderkant geplaats. De volgende blokken komen in de 4 hoeken, de midden blokken staan op de punt. Zal ik die ook eens even op de vloer leggen voor het idee? Dat gaat wel mooi worden. Natuurlijk ligt de ondergrond voor de driehoeken
P1020004.JPG
er nog niet onder, maar dit geeft toch wel een idee. Ik had de stof klaar liggen en moest vierkanten snijden van 19 inch en die doormidden snijden. Nu is 19 inch wel groot, dus ik denk dat ik de driehoeken teken op de stof, om ze daarna uit te kunnen snijden. Er ligt nu maar 1 snijmat op de keukenbar, maar daar moet ik een tweede maar bij gaan leggen, anders ga ik met mijn mes van de snijmat af. Wat te groot is van de driehoeken kan ik dan nog afsnijden voor een rand die langs de driehoeken komt met een beige ertussen. Kijk dit bedoel ik nu! De vierkante blokken die op
Dutch Tulip Tile.JPG
de punt geplaatst zijn moet ik nog op maat snijden, maar dan nog, het wordt een aardige quilt. Zullen we maar gaan verhuizen, ik heb hier geen muur voor. Ik ga qua kleur niet helemaal mee met het patroon heb ik nu wel gezien, of ik moet nog stof kunnen vinden van de donkere ondergrond.

3 opmerkingen:

sylvia zei

ziet er leuk uit!!!
er zijn mooie donkere stoffen, met ietwat kleurverschillen in het geheel: lijkt me heel mooi!
( komt omdat ik dat zelf ook gebruikt heb, haha)
verder alles rustig hier!!!

Francien zei

Zo te zien en te lezen was en is het nog een hele "klus" Aart...maar het wordt prachtig...knap hoor!!
groetjes Francien.

Anoniem zei

Heel Mooi Aart. Ik ben benieuwd wat je met de ondergrond gaat doen. Het is erg leuk het proces te kunnen volgen.
groetjes!