vrijdag 11 juni 2010

Gezellige Bee in Apeldoorn.

Gisteren was onze Bee, voor mij is dit de Bee van Gerda, Jos, Diny en mij. Wij hebben onze bee geen naam gegeven. Diny is verder gegaan met het tig jaren plan, waar ze heel gelukkig mee is, ze wordt het niet zat. Het begint wel op te schieten, dit zijn de laatste blokken. Alles zit in
P1020012.JPG
haar mand en die is overal mee naar toe te nemen. Ze houdt erg van bridgen, dus daar is ze veel mee bezig en fanatiek. Kijk eens terug naar het label Bee, dan vind je de foto die ik hier al van gemaakt heb. Langzaam is ze verder aan het kijken wat ze hierna gaat doen, ze heeft namelijk een mooie serie zijde liggen. Vandaag waren we bij haar, dus dit mandje is niet ver
P1020011.JPG
geweest vandaag. Volgende keer is het bij mij, dus over 4 weken zien we elkaar weer. Op de foto hiernaast is de vorige quilt te zien van Diny, een mysterie van het Quiltersgilde van een aantal jaren geleden. Diny vond hem, toen ze de top in elkaar had, een beetje saai geworden, daarom heeft ze deze donker bruine rand erom gezet. Nu deze weer eens aan de muur hing, vond ik hem toch wel weer leuk.
P1020013.JPG
Gerda is rustig verder gegaan met haar DJ blokjes, vandaag is ze weer 1 blokje verder gekomen, hiervan heb ik eerder een foto geplaatst met alle blokken die klaar waren. Jos had net 3 dagen vakantie gehad, die begon maandag met een bee, één van haar bee-leden is op vakantie in het mooie Overijssel. Dus op de camping met ‘s avonds een barbecue bij het hout
P1020014.JPG
vuur. Daarna zijn ze naar het Hotel gegaan, wat geboekt was, daar is ze woensdag van thuis gekomen. Net zoals maandag is ze verder gegaan met de Cathedral window blokken, Jos vult de windows op met fiberfill, hier is ze aan het werk met de windows. Ze had alles netjes voorbereid, dus kon nadat
P1020015.JPG
er een blok klaar was, de 4 delen voor een volgend blok te keren voordat de 4 delen tot 1 blok worden gemaakt. Voor dat keren maakt ze de genaaide naad op een klein stukje los en met een botte schaar kan ze mooi de hoekjes uitdeuken. En wat heb ik gedaan hoor ik jullie vragen. Ik ben bezig geweest met appliqueren en heb bijna 1 driehoek klaar. Jullie zullen trots op me zijn, ik heb garen in de kleur gebruikt en de patroontjes zitten er mooi op. Hierover binnenkort foto’s. Toen Jos mij afzette en ik naar huis liep kwam ik deze groep tegen, die in de berm lekker rustig zaten. Ik heb
P1020016.JPG
gelijk mijn fototoestel gepakt en toen ik de camera op had geborgen stond de voorste zwaan al op het trottoir. Het was niet bedreigend, maar ik had er niet langer moeten staan. Dit was dus weer een heerlijke dag, het is praktisch droog gebleven op een paar warme druppels na, maar dat mog geen naam hebben.

1 opmerking:

Shirley zei

Wat een leuke analyse over de Italiaanse mannen. Gezellige en productieve bee gehad, de nieuwe digi werkt perfect he, zulke mooie foto's. Over mannen gesproken, kan ik je blij maken met dat quiltje op mijn weblog? Je weet gelijk welke ik bedoel als je de slideshow zie.