zaterdag 5 juni 2010

Voorbereidingen getroffen.

De voorbereidingen zijn getroffen voor de tentoonstelling tgv. het 25 jarig jubileum van The Needles. Zij exposeren vandaag en morgen in Het Behouden Huis in Oudkarspel, Dorpsstraat 850. Ik heb nog weleens mailcontact met Sylviawillemien, zij reageert ook regelmatig op mijn berichten en ik doe dat bij haar. Ik vind het erg leuk om eens een expositie te bezoeken die wat verder weg is. Toen ik aan Sylvia vroeg wanneer de expositie was, antwoordde ze, dat Oudkarspel wel erg ver van Arnhem ligt. Dat is inderdaad zo, maar er rijden ook treinen, ze rijden ook weleens op tijd. Donderdag moest ik ook met de trein, toen ik op het perron kwam om 9 uur, ik heb een kortingskaart dus ik rij met de grijze golf mee, bleek dat de trein van 8.45 nog moest komen. Er bleek een kabel kapot getrokken te zijn bij werkzaamheden. Dat gaf mij de gelegenheid om een bankje in de zon op te zoeken, voordeel je zit niet onderdak, dus je kunt rustig een sigaret opsteken. Toen de trein aankwam en vertrok had ik een vertraging van 20 minuten, de anderen van 35 minuten. Het zal dus wel goed gaan met de trein straks, omdat de
DSCN1163.JPG
batterijen op liggen te laden, plaats ik vandaag foto’s van Hongaarse quilts die op de OEQC te Veldhoven hingen, waar ik op 29 April geweest ben. Die batterijen vergeet ik weleens op te laden, lastig want dan heb ik een telefoon en fototoestel bij me met lege of bijna lege batterijen. Die kans is altijd aanwezig, vooral met de telefoon, er zijn maar een paar mensen die dat nummer hebben, maar meestal neem ik hem niet mee. Ik neem hem alleen mee als ik ver weg moet of een dag weg ben. Je zult mij niet zien bellen tijdens het boodschappen doen of lopend op straat. Ergens vindt ik het nog steeds raar, vroeger was iemand die in zichzelf liep te praten niet goed wijs en tegenwoordig is zo iemand gewoon aan het bellen.

3 opmerkingen:

Birgitte aka Bietje zei

Ik zat een paar jaar geleden eens in de trein toen iemand daar ging bellen. Ze sprak wel zo luid, dat ik mijn reisgenoot niet goed meer kon verstaan. Dus gingen we haar gesprek nadrukkelijk volgen en tussendoor verzinnen wat haar gesprekspartner zei.
Ze beëindigde heel snel haar gesprek en zei heel verontwaardigd tegen ons, dat het een vertrouwelijk en prive-gesprek was. Ons commentaar: dan moet je het ook prive en vertrouwelijk houden door niet zo hard in een overvolle trein te gaan bellen. Maar dat werd niet begrepen of op prijs gesteld. Wél door de overige reizigers in onze trein.

Anoniem zei

Aart ik moest echt lachen om de 'grijze golf'. Verzin je dat zelf, of is dat inmiddels een ingeburgerd begrip?

Ik wens je een fijne dag!
Tineke

PS roken????

Birdblocks zei

Hi hi, ...of nog steeds niet goed wijs, maar nu valt het niet meer op :-). Trouwens ( en ik den kdat je het met me eens bent als ik jou verhaaltje zo lees) vind ik al die bellende mensen (waar ben je nu?...ik ben over 5 minuten thuis...enz) ook niet goed wijs hoor!

Goed weekend en geniet van de tentoonstelling,

Merel