zaterdag 12 maart 2011

Het ene volgt het andere op.

Ik zal jullie niet meer vermoeien met de landschap soap, maar er begint weer een nieuwe. Na de huishoudelijke vrijdagse werkzaamheden wilde ik toch iets doen wat echt leuk is. Er zit nog een opdracht in de pijplijn, daar moest ik maar eens mee beginnen. De afgelopen tijd heb ik daar steeds over na gedacht, maar er kwam niets in mijn hoofd. Eigenlijk kan dat ook niet als je nog van alles moet doen en over nadenken.
P1030054.JPG
Ik heb een stapeltje geverfde lappen liggen die voor deze nieuwe quilt gereserveerd zijn. Daar ben ik maar eens golvende lijnen door gaan snijden. Daarna ben ik ze gaan vlechten, om te kijken hoe dat eruit komt te zien. Ik kan dit niet van tevoren plannen en uitdenken, dus het moet gebeuren terwijl ik bezig ben. Ik wil er een lap van ongeveer 1 x 1 meter mee vormen, die ik als basis kan gebruiken voor de rest van de quilt.
P1030055.JPG
Ik heb echt heel veel verschillende gekleurde lappen, er zijn verschillende mogelijkheden om kleuren te mengen. Er zijn nu 3 gevlochten lappen gemaakt, maar zoals ze nu te zien zijn op de foto’s bij dit bericht, zo zal het er niet uit gaan zien. Toen ik de foto’s maakte begon zich een plan te ontwikkelen. behalve deze lappen ga ik ook geverfde lappen van mezelf gebruiken. Dat zal een heel gemêleerde lap opleveren, waar ik later met andere materialen, onderdelen op zal gaan maken.
P1030056.JPG
Hoe dat er straks uit gaat zien, wie zal het weten? Denken jullie nog aan de giveaway die ik gestart ben en die zal duren tot donderdag 17 maart 24.00 uur.

5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Heel kleurig de vlechtblokken! Dat wordt natuurlijk ook een gezellige kleurige quilt!
Wat de give away betreft, had ik me al opgegeven voor de map, maar als je bij allebei mee mag doen, doe ik ook graag mee voor het boek?

Anoniem zei

Altijd leuk om meerdere soaps te volgen. Ziet er veelbelovend uit.
Gr. Ineke

Dea zei

Je vermoeit me niet met de landschapsoap, hoor. Leuk juist.
Maar dit ziet er ook uit als een leuk project om te volgen!

Anoniem zei

Vooral die tweede vind ik mooi!

Suus zei

Ziet er spannend uit.