dinsdag 24 mei 2011

Opnieuw.

De lap die ik op het bericht van zondag liet zien, moet ik als verloren beschouwen. Toen ik de foto maakte van de lap met de ogen, was de lap nog nat, na het drogen was er niets meer te zien. Daarom heb ik deze techniek opnieuw uitgeprobeerd, maar dan met de matte medium.
P1030269.JPG
Ik heb de stukken uit tijdschriften en dergelijke in de matte medium gelegd, daar waar ik stukken had uitgeknipt, zoals de ogen van Wouter Hamel, heb ik op de open stukken gelegd, zodat delen daarvan ook zouden kunnen overblijven op de stof. Dat is goed gelukt. Nadat de knipsels op de medium waren gelegd, ben ik er met een roller overheen geweest om alles goed aan te drukken. Ik ga nog meer knipsels op deze lap leggen, dan kan ik er later stukken uitknippen, als ik die nodig heb! Rond de balletdanser zie je goed de tekstfragmenten van de losse stukken papier die op de open ruimtes zijn gelegd. Het is nog een puzzel welk papier wel goed werkt en welk papier niet, ik heb de indruk dat krantenpapier niet goed werkt. Ik zal van krantenfoto’s eerst maar eens een kleuren kopie draaien, voor ik het op de stof overdruk.
P1030270.JPG

Op de foto hiernaast is de voorstelling niet goed meer te zien, nadat ik dit terug zag moest ik goed denken wat voor voorstelling het geweest was. Na enige tijd schoot het me toch weer te binnen, het was een berglandschap met sneeuw. Misschien kan ik dit stuk nog wel ergens in gebruiken!
Zondagmiddag hebben we in de bioscoop gezeten, laatst zijn we veranderd van omroeplidmaatschap, we zijn nu KRO-lid, daarom konden we gisteren naar de bioscoop waar een detective marathon van de omroep werd vertoont. De marathon werd ingeleid door John Nettles, de acteur die Mr. Barnaby speelt in Midsomer Murders. Hij was bezig met een tournee, zaterdag bij de marathon in Amsterdam en Rotterdam en zondag eerst in Arnhem daarna naar Eindhoven. John Nettles stopt met de serie, hij is nu 65, vindt niet dat het nog aannemelijk is als hij doorgaat tot zijn 80ste. Na dat John onder applaus de zaal verliet begon de aflevering met John’s opvolger, ik ga niet vertellen wie dat gaat worden. Na de aflevering zagen we nog een aflevering van Blue Murder en we sloten af met een aflevering van Silent Witness met Derek de Lint in een leuke rol. Ik heb genoten van deze middag. Zaterdagnacht aanstaande wordt er weer een detectivenacht uitgezonden op nederland 2. Deze nemen we altijd op, want daar gaan we niet voor opblijven! Voor de die hards is er ook nog de detectivemaand van 22 Juni t/m 23 Juli. Wat zal de harde schijf van de videorecorder daarna vol staan.

4 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Het blijft experimenteren met foto's overbrengen! Ik gebruik altijd de Golden matte medium van Zijdelings. Maar er staat ook nog een potje Picture This, ( gebruikt Sandra Meech in haar eerste boek ) geeft een soort lijmachtige witte rand,en de Amsterdam glanzende medium maak ik tussendoor op.

Net als jij ben ik een KRO detective fan. Heb er eens een quiltje over gemaakt, voor de Uitdaging. Ik denk dat zijn neef de opvolger wordt? Komt regelmatig in de serie voor!

vilterietje zei

ben benieuwd wie de opvolger wordt van John Nettles, ik ben ook een trouwe fan van hem.....en van vele andere detectives:)

joke zei

Wie de opvolger wordt is een poosje geleden al bekend gemaakt. Een neef die een paar afleveringen geleden ineens in beeld kwam en ook Barnaby heet. Geweldig al die detective's.
Ik zal zorgen dat er plaats genoeg is op de dvd.

Ik gebruik voor het overbrengen van foto's acrylbinder van Talens, dat werkt heel goed, maar ook de mediums doen het goed.
Je moet alleen wel een paar keer rubben. Want als het opdroogt valt het telkens tegen. Ik zou de lap nog maar een keer uit de prullenbak halen en nog een keer opnieuw rubben. Soms moet dat wel 4 of 5 keer voor dat alle papier echt weg is.Wat mij ook goed bevalt is zowel op het papier als op de stof een dun laagje smeren.

Birgitte aka Bietje zei

Jammer van de oogjes. Maar gezien de tip van Joke, kun je ze misschien nog redden. Of ergens anders voor gebruiken. Jou kennende zal dat geen proleem zijn. Dus hup uit die prullenbak halen.