vrijdag 10 september 2010

De weeën beginnen!!!

Zo voelt het bijna, er begint een eind te komen aan de NYB, het wordt tijd dat het COLOURS IN MOTION gaat heten. Gisteren heb ik de buitenste rand
P1020499.JPG
er aan gezet, ook de afwerkbies en de tunnel liggen klaar, alleen de naam en verdere gegevens moeten nog gedaan worden, het kan bijna geboren worden, vandaar de weeën. Al met al heb ik aan het werken eraan genoten en jullie ook, aan de reacties te lezen. Alleen ik moet jullie teleurstellen, maar zeer binnenkort krijgen jullie de NYB in zijn geheel te zien, nu nog niet, ik hou de spanning er graag in. Ik hou wel van een beetje plagen! Ik heb nog een aanvulling op het recept van gisteren, mensen die geen vlees willen eten kunnen het vervangen door Tahoe of Tempé, deze kunnen in blokjes gesneden worden en gemarineerd voor het in de olie gebakken wordt. Misschien een idee om eens een vegetarische dag in de week te plannen. Nu weer verder met de NYB, ik plaats vandaag 3 foto’s zodat jullie al een beetje kunnen zien hoe de buitenste rand kleurt met de verschillende kleuren in de binnenrand. Het voordeel wat ik heb, is dat hij nu dichtbij ligt gedrapeerd over de zwarte leren stoel en het kleurt goed op deze stoel.
P1020500.JPG
Maandag heb ik weer een Bee van de Arnhemse groep, ik ben benieuwd naar hun reacties. Gelukkig heeft een deel van deze groep zich al voorbereid, door regelmatig mijn blog te lezen. Tot maandag meiden! De andere Bee komt donderdag aan bod, wordt dus een druk Bee-weekje. Ik heb het bezoek aan de Algemene Tentoonstelling van het Quiltersgilde in Deventer ook al gepland, zondag ga ik erheen, maar woensdag ook nog een keer, omdat ik bij alle winkeltjes wil kijken. Ik kreeg gistermorgen een mail van een mailvriendin, ze gaat woensdag en vroeg zich af of we elkaar tegen zouden komen, dan kunnen we elkaar eens in het echt ontmoeten. Volgende week wordt dan een wat rustiger quiltweekje. Er ligt alweer een project te wachten, ik heb me aangemeld om een quilt te doneren voor een jongetje in een weeshuis in Polen, er ligt nog een top met provencaalse stoffen die nog eens gequilt moet worden. De maat van de top is eigenlijk een beetje te klein, de maat moet 1,40 x 1,80/2,00 meter worden, zodat dit jongetje er lang mee kan doen. Er zitten niet alleen weeskinderen, maar ook kinderen waarvan de ouders geen geld hebben om hun kinderen te onderhouden. De leeftijden zijn van 0 tot en met 18 jaar. De top die ik heb liggen is aan alle kanten 20 cm te klein, dus komt er een brede rand omheen. Waarom voor een
P1020501.JPG
jongetje? Omdat de quilt overwegend blauw van kleur is. Informatie is in te winnen bij info@lappenleintje.nl , er zijn 170 !!! quilts nodig, dus heb je nog een top liggen waar je niet meer achter staat, maak het dan af voor een goed doel. Ik hoop wel dat het goed gaat in het leven van dat jongetje, want de quilt is gemaakt met het patroon van dronkemanspad.

6 opmerkingen:

Liesbeth Wessels zei

Hoi Aart, De rand past er prachtig bij en het is weer zo'n mooie gevarieerde stof. Pas op bij de geboorte knoei niet op het kleed !!
En hijgen he , groet liesbeth

Unknown zei

Hi Aart, Via, via kwam ik op je blog terecht. Ik ben helemaal weg van je quilt! Die kleuren, die motieven/figuren! Echt helemaal te gek! Ik kan mij al een kleine voorstelling maken als ik alle foto'tjes bij elkaar bedenk, maar ben echt erg benieuwd naar de eindfoto na de 'geboorte'! Veel succes met het afmaken ervan!

Groetjes, Marcha

Anoniem zei

Ha Aart,
Een paar weken ben ik op vakantie geweest, daarna nogal wat pc problemen en wat zie ik nu? Een explosie van schitterende kleuren en quilts, prachtig!! En wat is er hard gewerkt door jou en je medebloggers. Ik denk dat ik eens héél gauw aan de slag moet.
Een fijne, en drukke week ga je tegemoet.
Gr. Ineke

inge zei

wat een schitterende kleurenpracht!

Anoniem zei

ik zie dat ik net ergens anders een reactie naar toe heb gestuurd.

Je kunt natuurlijk ook de foto's zo maken dat het een puzzel wordt, we zijn natuurlijk heel nieuwsgierig heerlijk kleurig geheel

Komt hij ook in de Cannenburch te hangen=

gr. Liesbeth / frederiksoord

Anoniem zei

het wordt ECHT een beauty!!!!
Groetjes, Sylvia