zaterdag 18 september 2010

Er komt schot in.

Eergisteren op de Bee ben ik bezig geweest met de 6 puntige sterren, maar ik vond een foto ervan bij de andere foto’s afbreuk doen aan de gepubliceerde foto’s. Heel leuk was het gisteren dat Rita Dijkstra een reactie plaatste, haar site is deze: www.ritadijkstra.nl . Deze is het bekijken meer dan waard.
P1020542.JPG
Ik ben bezig weer een baan aan het driehoek te zetten, daarvoor moest ik eerst nog patroondelen tekenen en natuurlijk was ik mijn malletje vergeten. Gelukkig had ik nog een driehoekige mal bij me die dezelfde maten had dan het ruitvormige malletje. Met het zoeken naar het midden op elke ribbe was de ruitvorm zo uit te snijden. Pfffff. Omdat ik eerst het label van Colours in Motion had vastgemaakt, kon ik hier pas later aan beginnen. Vandaag maar weer even verder gegaan, want ik moest wel een bericht met foto’s hebben voor vandaag. Als je de baan goed begint kan je met doornaaien van ster naar ster, scheelt een hoop knip- en aanhechtwerk. Vrijdag is voor mij altijd druk, ik kon pas na de lunch beginnen. Terwijl ik dit bericht schrijf, staat er nog een cultureel avondje te wachten, als jullie dit lezen is het alweer voorbij. Op het programma staat een premièrevoorstelling van Introdans, de voorstelling heet Sterren & Strepen, mocht je belangstelling hebben voor dans kijk dan even op www.introdans.nl , daar kun je ook het tourprogramma
P1020543.JPG
bekijken. Als het om Introdans gaat ben ik chauvinistisch, ze komen uit Arnhem. Vandaar dat de première hier in de schouwburg is. Vorig jaar zijn zij nog mee geweest op staatsbezoek met H.M. Koningin Beatrix naar Mexico als cultureel cadeau.

1 opmerking:

Liesbeth Wessels zei

Heb je inspiratie opgedaan op het culturele uitje ? Het ging toch over sterren ? Misschien gaat je quilt nu ook dansend het leven door.
Ik ben nog steeds benieuwd naar de uiteindelijke vorm, je zet het toch niet in de gewone quiltvorm ?
groet liesbeth