woensdag 15 september 2010

Puinruimen en een Award!!

P1020517.JPG
Ja, dat had ik eergisteren gezegd op deze plaats, gisteren heb ik het nog gedaan ook. Steek de vlag maar uit. Dit is voor mij een manier om dingen aan te pakken, ik vertel het hier of ik stuur Jos een mail, dat ik iets aan wil pakken. Dan moet ik het ook doen, want een ander kan mij hierop aanspreken. Een soort psychologische oorlogsvoering met mezelf!!  Eerst heb ik al vroeg de boodschappen gedaan en toen die waren opgeruimd heb ik de felle stoffen uitgezocht op kleur, daarna in de desbetreffende bakken gedaan en de bakken weer op de plank van de kast achter mijn werkhoek gezet. Dat was  één, nummer twee waren de overhemden die ik al 2 maanden geleden van Thea had gekregen. Die stonden nog in een grote tas in de hoek van de kamer, de tas had ik gisteren meegenomen naar de Bee, de overhemden had ik daar gelaten waar ze uit de tas waren gekomen. In drie stapels heb ik ze meegenomen naar mijn plek op de bank. Van de meeste zijn de knopen eraf gehaald en van 13 overhemden heb ik de ruggen geknipt, deze slijten het minst en van het vele wassen krimpen ze ook niet meer. De overhemden met strepen en ruitjes gaan bij mijn verzameling overhemdruggen, ach ja, wie wat bewaard houdt altijd rommel, zullen we maar zeggen. Op de foto hierboven staan aan de bovenkant de reguliere bakken met stoffen op kleur, je ziet er nu maar 3, maar ik heb er 12!!! Op de voorgrond rechts staat een klein bakje, met gele en oranje gekleurde lappen, ik heb deze aardig dicht moeten drukken om het deksel vast te krijgen, dit wordt binnenkort een grote bak. Nu staan er 2 bakken vol met stoffen die ik weleens gekregen heb, maar waar ik eigenlijk niets mee doe. Laatst heeft Sylvia hier in mogen rondstruinen, eigenlijk nam ze nog te weinig mee, maar op een gegeven moment vond ze dat ze genoeg had. Deze 2 bakken wachten op een volgende struiner, ik ben Liesbeth Wessels vergeten te vragen om ook een duik in de bakken te doen. Misschien spreken we nog wel een keer af, dan hoop ik dat ze een duikdiploma heeft. In het doosje in het midden heb ik een verzameling stoffen met bladmotieven erop zitten, voor een komende quilt ooit. Links liggen nog wat vierkante watercolor blokken in diverse kleuren blauw en groen, een deel hiervan heb ik gebruikt voor de quilt “IEDEREEN HEEFT HET OVER MIJN ZUIPEN, MAAR NIEMAND OVER MIJN DORST”. Leuke titel hé, voor een kleine quilt.
P1020518.JPG
Dit is de knopenoogst van gisteren, degene die in het deksel zitten, toen ik ze in het blik deed kon het deksel er net op. Daarna heb ik de patronen van de NYB opgeruimd, ze zitten bij mij altijd netjes in showtassen in een ordner. Nu het klaar is konden ze in een andere ordner, maar ik moest ze eerst nog kopiëren voor Jos, dus Jos donderdag krijg je een dik pak kopieën, ik zal proberen ze niet te vergeten.Terwijl ik dit schrijf, zie ik de stapel quilts nog liggen die ik ook nog moet opruimen, ik moet ze eerst even opmeten voor ik ze met z’n allen om een kartonnen koker rol. Deze quilts liggen nog op een hoop na het uitzoeken voor een tentoonstelling in het voorjaar in de Cannenburgh in Vaassen. Er moeten nog latten voor gekocht worden, vandaar dat opmeten. Als ik dat heb gedaan hebben we weer meer vloeroppervlak. Dit is mijn manier van herinneren dat ik nog iets moet doen. Maar zoals Liesbeth van Hulsteijn zei vorige week maandag,”In dit huis wordt geleefd”. En zo is het maar net.
versatileblogger.jpg
Ik kreeg een Award van Hilde http://geckoboxes.blogspot.com , dank je wel Hilde, de Award is omdat ze vindt dat ik mooie quilts maak en omdat ik een enthousiaste blogger ben. Er is één maar voor dat ik kan zeggen dat hij van mij is. Ik moet 7 feiten openbaar maken over mijzelf. Pffff!! Nou daar gaat hij:
1. Ik ben geboren op 17 Maart 1962 in Benschop.
2.Henk en ik hebben elkaar leren kennen op 26 Januari 1992 op een mooie zonnige zondag met vriezend weer.
3. Ik ben Bloemist geweest.
4. Er is qua creatieviteit weinig verschil tussen boeketten maken en een quilt ontwerpen.
5. Toetjes en gebak eet ik het liefst, maar het minst.
6. Als ik ondeugend ben, zie je dat aan mijn ogen.
7. Wie dit feit wil weten, moet mij persoonlijk kennen!!
De volgende stap is dat ik deze Award uitmoet delen, aan hoeveel bloggers maakt niet uit. Nu zou ik iedereen die ik volg en die mij volgen wel een Award willen geven, maar dat is te veel en te makkelijk. Daarom heb ik er 4 uitgekozen die naar mijn mening een Award verdienen, daar komen ze.
Birgitte http://bietje-bietje.blogspot.com, omdat ze humor heeft en leuke blogjes schrijft over diverse onderwerpen. De volgende is Linda Robertus http://q-linda.blogspot.com, omdat ik haar creativiteit en werklust bewonder. Wietske Kluck http://wietskekluck.blogspot.com, omdat ik haar werk bewonder, zeker haar Flow-serie. Nienke http://verfvirus.blogspot.com, omdat ik haar altijd kan mailen, als ik vragen heb over het verven van stoffen en ze probeert alles uit en deelt dat met wie dat wil. Voor degene die ik niet per mail kan benaderen van harte gefeliciteerd met je Award. Pluk de Award van mijn blog of ga even shoppen bij Hilde, want Henk is een tijd bezig geweest, maar kreeg de Award niet op mijn blog zonder hem als foto te behandelen, daarom staat mijn watermerk erop. Veel plezier vandaag, ik ben naar Deventer, voor de tweede keer.

7 opmerkingen:

Nienke zei

Dank je wel Aart, ik voel me zeer vereerd. Ik blog en mail met groot plezier. Door mensen als jij met hun enthousiaste reacties, is het blog deze zomer voor mij een grote bron van inspiratie en energie geweest. Nu het kouder wordt, moet ik misschien wat andere onderwerpen aansnijden maar met deze award zal ik de zomer waardig afsluiten. Jij verdient de award overigens zeer zeker met je dagelijkse frequentie, je knipoog aan het begin van de dag en je bereidheid om al je vorderingen met ons te delen! Ik hoop er nog lang van te genieten!

Wietske zei

Aart, dank je wel voor de award, maar gelukkig mailde je gister dat ik hem mag weigeren. En dat doe ik dan ook. Maar ik vind het wel leuk als mensen mijn blog waarderen. Daarom schrijf ik ook, maar een award hoef ik niet.

Liesbeth Wessels zei

Aart, ik kan duiken als de beste, ik heb 3 zwemdiploma"s (veel voor toen) en heb enkele jaren meegezwommen ook in nationale zwemwedstrijden. Dus kom maar op.
Geweldig dat je zo aktief bent geweest. Vasthouden
groet liesbeth

Anoniem zei

haha, ik wilde wel meer lapjes hoor, maar ben zo bescheiden opgevoed!!!
en van die pretogen: ja dat weet ik, selluf gezien!!
lekker hoor, puin geruimd, moeten we echt af en toe doen, anders is het niet meer te overzien!
van harte met je award en je NYB/CIM!!!!
groetjes, Sylvia

Oma de Ruijter zei

ziet er weer opgeruimd uit aart. Helemaal toppie. Waarom bewaar je alleen de ruggen van de overhemden? Ik bewaar ook de mouwen die snij ik dan open en maak een stapeltje per overhemd. De knoopjes kun je ook nog sorteren door ze per overhemd even op een draadje te rijgen. Dus een draad door alle knopen heen en terug. Dan krijg je gesorteerd per knoop. Scheelt weer zoeken ;-)
Maar als je nog lapjes over hebt met paarse bloemen? Dan wil ik die wel van je overnemen...
Groetjes Joke

Birgitte aka Bietje zei

Mijn allereerste award, jippie, dankjewel. En inderdaad onze humor ligt volgens mij erg dicht bij elkaar. Ondeugend en soms met een dubbele bodem.
Nogmaals dankjewel, nu nog denken wat ik moet vertellen.

Linda Robertus zei

Dank je wel Aart, ik vind het erg leuk dat je mijn blog zo waardeert (ik het jouwe ook!). Maar net als Wietske hoef ik daarvoor geen award.
Groetjes uit Brisbane,
Linda