donderdag 23 september 2010

Nog één randje.

Ik moet nog even doorwerken, want dat laatste randje moet er nog aan, of ik de driehoekige stukjes er ook nog tussen zet is nog een vraag. Eerst maar
P1020555.JPG
eens kijken of ik dat wil. Ik heb de breuk lijnen nu naast elkaar liggen, maar dat moet wat meer uit elkaar. Ertussen wil ik allerlei draadjes vastnaaien en er tule of organza overheen leggen. De randen wil ik vastzetten met de naaimachine. De stof die er onder ligt is nog niet op maat ( het ligt dubbel ), de quilt wordt dus groter en rechthoekig. Ik wil de ondergrond eerst op hobbs leggen en machinaal doorquilten en daarna de drop delen op de top vastmaken. Liesbeth, het duurt dus nog even. De  onderlap is een kunstzijde van de markt, vrijdag is die er weer, dus ik moet de drop maar mee nemen voor een juiste kleur. Nu ik onder het schrijven van dit bericht naar de foto kijk zie ik de schaduw op de ondergrond, misschien moet ik zorgen dat ik dat vast kan houden. Sorry voor het korte bericht, het is op dit moment even niet anders.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ben heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
het lijkt nu een klassieke quilt, maar als jij straks los gaat met organza, tule enz enz, zal het wel heel anders worden!
al bijgekomen van de schrik van gister, niet de hele nacht de tandarts naast je bed gezien......:)
gelukkig dat je nog geholpen kon worden!!
groeten, Sylvia

Liesbeth Wessels zei

Dat van die schaduw is een goed idee, maar hoe wil je dat doen. Echte afstand tussen de 2 lagen ? of kleurverschil ? Genoeg om over na te denken toch. Ben benieuwd naar de volgende stap

JOS zei

Hé; ergens ben ik verrast dat je nu toch voor een rechte vorm kiest. Het zou toch drop-vorm blijven ???
Als je nog advies wil om een dropvorm op te hangen dan kom maar ff kijken naar een quilt van mij ! Is geen probleem.
JOS.