zaterdag 25 september 2010

Mijn Bernie wilde een vrije dag.

Nou mooi niet, werken met je luie ………… Ik bepaal hier of je werkt of niet! Nee, dit is geen slavernij, maar Bernie is mijn Bernina naaimachine, in het begin haperde hij nog weleens. Totdat ik het zat was. Geolied, opnieuw ingeregen, even uitgezet en weer aan en toen gaf hij de strijd op. De rest van de top heb ik nu machinaal gequilt, hier onder op de foto, die ik even in scene heb gezet, zijn de twee helften van de drop met een barst in het midden klaar gelegd, met stukjes Angelina ertussen. Onder de rand van de drop-delen heb ik een rijtje spelden gespeld, om de ruimte die nodig is voor de angelina
P1020560.JPG
en andere materiaal af te bakenen. Straks heb ik misschien tijd om de angelina vast te zetten, voor het vastzetten van de drop-delen moet ik nog even inlichtingen inwinnen. Om de drop-delen wordt nog meer gequilt, maar met het quiltwerk van de afgelopen dagen heb ik de drie lagen vast op elkaar zitten. Ook is het niet ondenkbaar dat er verf gebruikt gaat worden. Op de markt heb ik gele en rode organza gekocht, dat gaat ook gebruikt worden.
Dank jullie wel voor de felicitaties en om met Sonja te spreken, wij koesteren het gegeven dat we konden trouwen, zelfs in Duitsland is een huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht nog niet mogelijk zoals hier. Laten we het helemaal nog maar niet hebben over de mensen in landen als Polen en wit-Rusland. Die hebben nog een lange weg te gaan, voor ze kunnen leven zoals ze willen. Raar is dat eigenlijk dat de ene mens beslist of een ander mag leven zoals hij/zij wil.

2 opmerkingen:

Birgitte aka Bietje zei

Alsnog proficiat met jullie 'papieren huwelijksfeest'. Wij vieren komende week ons 'ijzeren huwelijksfeest'. Kun jij nu uittellen wanneer wij getrouwd zijn?

Birgitte aka Bietje zei

Grappig eigenlijk, jullie zijn getrouwd op de dag dat wij in eerste instantie wilden trouwen. Het was namelijk de dag dat DH en ik elkaar voor het eerst gezien hadden. Maar die dag was er kermis in het dorp, midden voor het gemeentehuis, dus dat ging niet door. En kozen we voor een week later.