vrijdag 29 april 2011

Den Haag,

De reis naar Den Haag ging goed vanmorgen, zelfs de tram was zo gevonden. Het congres is in het World Forum, een bijzonder groot gebouw, daarboven zijn de hotelkamers, wij zitten op de 8e verdieping, waardoor we een mooi uitzicht hebben. Het Kurhaus is vanuit het raam te zien,.
P1030166.JPG
P1030166.JPG
Na de lunch heb ik de tram genomen naar Scheveningen om het museum Beelden aan zee te gaan bekijken. Ik was er net op tijd, want het begon steeds harder te regenen. Het beeld op de foto hiernaast is er één van Caspar Berger, het heet zelfportret 14. Zijn beelden, in deze tentoonstelling hebben als thema Skin, De menselijke huid als metafoor voor grens. Later was het weer droog geworden en kon ik de beeldentuin in, ik was er alleen. Een groot deel van de tentoonstelling binnen heeft als thema Animaliers, dat gaat over een groep Franse beeldhouwers die beelden en plastieken maakten van exotische en inheemse dieren. Ze genoten grote bekendheid in de tweede helft van de negentiende eeuw. Hun inspiratie kregen ze van de dierentuinen, die toen net begonnen te ontstaan. Deze menagerieën van de plaatselijke zoölogische genootschappen waren, evenals de spoorwegen, de concertzalen en de stadsparken, typische voortbrengselen van de moderne burgermaatschappij.
P1030164.JPG
P1030164.JPG
Vandaag heb ik een quiltwinkel op het programma staan, quilterspalet, de andere quiltwinkel die Den Haag telt, is gesloten wegens een beurs. Hoe het verder gaat lopen is nog een vraag.

4 opmerkingen:

marjolijn zei

Ha, dan zit je in hetzelfde hotel als wij, het Novotel, wij hadden ook een mooi uitzicht op Scheveningen en de tram ideaal dichtbij. Weet je dat je een goedkoop kaartje in het hotel kunt kopen? Geniet nog maar even lekker verder.

vilterietje zei

JE ZOU BLOGVAKANTIE HEBBEN!!!! DENK OOK EENS EEN KEERTJE AAN HEEEEEEEEEEEEEEEENK! fijne vakantie, want ik lees je blog even niet, heb blogvakantie van jou blog:)

Anoniem zei

Volgens mij loop je te stuiteren van kreativiteit. Geniet er van.
Groet, Ineke

Anoniem zei

Hoi Aart.veel plezier in Den Haag.enne zwaai even naar de zee want daar heb ik soms zo'n heimwee naar...(ik ben opgegroeid in Katwijk)
Marrie-Jette.