donderdag 6 januari 2011

Laatste sneeuwlappen.

Afgelopen maandag heb ik nog even 3 lappen in een smeltwateremmertje gedaan, dinsdag heb ik ze eruit gehaald en uitgespoeld, nadat ze uit de rijststomer waren gekomen.
P1020927.JPG
Dit is degene met de meeste kleur, de lap is wel mooi gewolkt. Die vlek die je boven in de lap ziet zitten is zeefdrukverf. Dit komt omdat deze lap, net als de andere 2, van de dropcloth is gesneden. Als ik met deze lappen aan de slag ga snij ik wel om de vlekken heen, of het moet per ongeluk in het plan passen dan laat ik ze zitten. Ik ga één dezer dagen de emmertjes leeg gooien, want de verf is uitgewerkt door de soda-ash die uit de lappen komen. Die tip heb ik al van diverse andere sneeuwververs gekregen! Dank jullie wel, meiden.
P1020925.JPG
Deze lap is minder gekleurd dan de blauwe, het rood is ook een waas. Deze lappen kan ik natuurlijk altijd als basis gebruiken voor verdere verfmethoden, dat ga ik zeker doen. Ondertussen heb ik nieuwe poplin binnen gekregen, die ik laatst besteld heb. Voorlopig heb ik weer 7 meter in voorraad liggen, het moet alleen nog op maat gesneden worden en worden behandeld met soda-ash. Volgende week is Henk naar Amerika, dan kan ik eens flink aan de gang.
P1020926.JPG
De gele lap heeft ook nog veel wit en het geel is ook een waas.
Hartelijk dank voor de tips betreffende het verstevigen van de achterkant van de quilt voor de ATT in Leiden. Gistermorgen was ik tijdens het boodschappen doen even bij Halfords binnen gelopen. Of ze spaken los verkochten? Natuurlijk, welke wilt u hebben? Wat hebt u allemaal? Nou, ik had een keuze uit 30 soorten en maten. Ik heb de dunste genomen, van roestvrij staal. Ik heb er 6 meegenomen, ze kosten me 0,99 euro per stuk. Ik wil biasband op de achterkant appliqueren en daar de spaken in steken. Omdat de spaken niet zo dik zijn kan ik er de ophangtunnel dwars overheen vastnaaien. Bij de spaken aangekomen, moet ik het voetje er overheen zetten, anders heb ik gebroken naalden. Binnenkort een vervolg in dit theater.

2 opmerkingen:

vilterietje zei

de blauwe lap is mooi geworden en met die andere 2 kun je nog alle richtingen uit! van het spaken verhaal heb ik geen kaas gegeten. lieve groet en tot....riet:)

Hannie de Beer zei

Als je niet tevreden bent,gewoon oververven Aart! Heb ik ook gedaan naar aanleiding van Margeeths tip.
Een goed idee van de spaken!