zaterdag 1 januari 2011

MMXI–2011 !!!

Ik wens jullie alles wat wenselijk is, gezondheid, liefde, creativiteit enzovoort, enzovoort. Er zijn misschien ook wel stille wensen, ik hoop dat ze in vervulling gaan!
Maar terwijl ik dit schrijf is het nog 2010, ergens heel raar, want zo lang is het nog niet geleden en het lijkt zo ver weg. Ik had gisteren gevraagd wat ik met de rand van de quilt aan moet, ik had zelf al wel een idee. De eerste die reageerde was Nienke, zij steunde mij in mijn plan, dus ben ik gelijk maar aan de gang gegaan. Dat was wel even goed denken hoe aan te pakken.
P1020919.JPG
De rand is bewerkt met fantasiesteek 43, de 3 lagen zitten goed op elkaar en toen ben ik er met de schaar vlak langs gegaan. De vraag is nu, zal ik het nog verder afwerken of zo laten? De rechte stukken wil ik afwerken met een bies, normaal zet ik de ophangtunnel gelijk vast met de bies, maar ik kwam ineens tot de ontdekking dat dat met de uitbarstingen niet zou lukken, ik denk dat ik de tunnel maar met applicatiesteken vast ga zetten. Het is toch maar goed dat ik dit nu opschrijf, want gistermiddag wist ik niet hoe ik het op zou lossen, nu ik het opschrijf komt het idee vanzelf. De rechte randen heb ik nog niet afgesneden, dat doe ik wel later. Straks heb ik er toch geen tijd voor, familiebezoek!
P1020918.JPG

De organza is vast gezet met de BSR-voet en de zigzag steek, wel even het transport laten zakken. Met een hele grove meandering heb ik het vast gezet, dat ging best wel snel, ik was eerder klaar dan ik had ingeschat. Als je op deze tweede foto klikt en de vergroting bekijkt, zie je iets koperachtigs door de organza schijnen, dat klopt, een paar weken geleden, toen ik over de kleine kerstboom schreef, had ik het over de koperen wol die ik gebruikte. Deze koperen wol, zoals ik het maar even noem, heb ik onder de organza geschoven, samen met de goudkleurige Angelina.

10 opmerkingen:

pauline zei

Ook voor Henk en jou een heel goed 2011 gewenst. Met veel creativiteit en verhalen.
fijne dag verder,

vilterietje zei

terwijl iedereen nog onder de indruk is van het nieuwe jaar, is aart alweer aan de slag! hihi!
voor jullie ook de beste wensen en dat 2011 veel goeds mag brengen. lieve groet en tot....riet:)

marjolijn zei

Ik wens jullie een heel gezond en creatief 2011 toe. En dat wij mogen blijven genieten van je verhalen.
En je bent goed op weg met deze quilt, hij wordt prachtig. Leuk hoe de bovenrand afgewerkt gaat worden. Misschien toch ook overwegen voor de rechte kant? Is wel apart hoor. Succes ermee.

Liesbeth Wessels zei

Hallo Aart.
De beste wensen voor jou en Henk, dat het voor jullie maar een heel goed jaar mag worden in goede gezondheid. En dat we natuurlijk iedere dag van je leuke verhaaltjes en foto's kunnen genieten. groeten van liesbeth

Marion zei

Aart alle goeds voor 2011.

liesjequilt zei

Aart en Henk De beste wensen voor 2011
Natuurlijk hebben we allemaal wel stille wensen, maar wensen moeten er ook wel eens blijven, anders raken we zo verwent.
Maar volgens mij wordt jou quilt heel erg mooi en is dat al een vervulde wens.
Op naar de Cannenburch en een prettige samenwerking
Liesbeth- frederiksoord

Marion zei

ik wens jullie een heel goed nieuw jaar!

Suus zei

De allerbeste wensen voor jou en Henk. Wat betreft het afwerken van het afgeknipte deel, zou je misschien overheen kunnen stikken en daarna met een zig-zag steek afwerken. En dan zijn de lange rechte kanten misschien ook mooi om hetzelfde te doen.Succes.

Nienke zei

Ik vind het heel mooi zo Aart en zou het zo laten, wat ruw, passend bij explosie. Ik wens je een jaar vol nieuwe inzichten en contacten toe, met alles wat nodig is om de quilts te maken die in je hoofd zitten!

Dea zei

Ik vind hem echt prachtig: er is zoveel te zien! Je oog wordt telkens naar een ander mooi detail getrokken.
De rand zou ik inderdaad zo laten. Dat ruwe, misschien wat rafelige past heel goed bij een explosie.

En natuurlijk voor jou en Henk ook een heel gelukkig 2011!