maandag 31 januari 2011

Landschap.

Het landgedeelte van het landschap vordert gestaag. Om meer diepte te krijgen heb ik er donkergroene banen tussen gezet, het moeten sloten voorstellen, omdat water in de sloot nooit blauw is heb ik voor groen gekozen.
P1020985.JPG
Eerst heb ik alles maar eens op de vloer gelegd met de groene stroken ertussen, daarna zijn de groene stroken gesneden van onder breder dan van boven. Het voordeel met het snijden van deze stroken is dat wat er af valt kun je omdraaien en je hebt weer een baan. Ik had een lange strook liggen in mijn voorraad, dus die kwam nu erg van pas. Ik ben niet zo’n liefhebber van donkergroen, het is nooit mijn eerste keus, maar bij dit project past het uitstekend.
P1020986.JPG
Als het zo op de vloer ligt wil je ook zien hoe het eruit gaat zien als alles aan elkaar genaaid is, dat is op de onderste foto te zien. Om een idee te hebben hoe ver ik was heb ik een stuk patroonpapier geknipt van 60 x 100 cm. Op de foto heb ik de lap op het papier gespeld en naar achter omgeslagen. In de linker onderkant is nog een stuk wit van het papier te zien, maar hier komt ‘iets’ overheen. Wacht maar af. Straks kan ik weer verder met de lucht, er zijn al 4 banen klaar en omdat ik geen designwall heb, heb ik ze in de lengte hangend aan de deur vast geplakt, een deur is smaller dan de meter die de strips lang zijn, daarom maar in de lengte naar beneden hangend. Al naaiend kan ik dan toch kijken waar ik bezig ben. Morgen mogen we eindelijk het blok tonen voor de Round Robin 2011, wacht maar af.

3 opmerkingen:

Dea zei

Het ziet er goed uit, Aart. Ik was al heel benieuwd hoe het zou worden. En met jouw tempo kan je al snel resultaat laten zien. Je maakt ons tegelijk wel weer nieuwsgierig naar het vervolg.
Ik ben benieuwd naar je RR morgen!

marjolijn zei

Ziet er spannend uit Aart. Toch kan het werken met kleuren die niet je favoriet zijn, heel verrassend uitpakken. Deze kleurcombinatie vind ik erg mooi.

Sandra zei

Ik heb een oud rolgordijn voorzien van een laag flanel. Kan je zo weer optrekken en heb je toch een designwall. Misschien een bruikbaar idee.