donderdag 25 november 2010

Alles is nieuw.

Gisteren heeft Henk mijn laptop onder handen genomen, van windows XP ben ik nu overgeschakeld op Windows 7, zo is live mail ook vernieuwd en nog veel meer. In Harlingen had ik al gewerkt met Windows 7, dus ik ben het al een beetje gewend.
P1020815.JPG
P1020815.JPG
Deze foto hadden jullie nog tegoed van mij, het is de foto van de 2e opdracht over compositie, mijn fout van deze opdracht zit links boven, dat blauwe blokje heeft geen binding met de compositie. Ik vind het belangrijk om mijn fout wereldkundig te maken, dan kunnen jullie er ook van leren.
Ik had jullie beloofd om de foto’s te laten zien van de werkstukken van de anderen, nu weet ik niet meer alle namen, ik ben slecht in namen onthouden, waar ik het nog weet zal ik de namen erbij noemen.
P1020808.JPG
P1020808.JPG
Dit werkstuk is van Ingrid, die moeite had met starten en nog nooit vrij had gewerkt met de naaimachine. Kijk eens hoe ze gevorderd is met deze workshop. Dat is leuk om te zien en dan werkte ze ook nog op een gladde stof.
P1020810.JPG
P1020810.JPG
Weer een ander werk, de naam van de maakster is niet blijven hangen bij mij. Leuk zijn de vierkanten of delen daarvan, deze vormen zijn van karton en lopen diagonaal over het werk.
P1020811.JPG
P1020811.JPG
Dit werk is van Margriet, ze begon met de verticale golvende lijnen, maar raakte toen in de problemen. Uiteindelijk is er een horizontale verbinding gemaakt met platgestreken bubbeltjes plastic en nog een ander materiaal. Margriet was ook aan een 2e werkstuk begonnen.
P1020812.JPG
P1020812.JPG
Dit is het 2e werkstuk van Margriet, zij heeft angelinafolie gestreken op een deel van een foto uit een tijdschrift. Nu is angelinafolie niet versmelten, waar ze het mee heeft bevestigd weet ik niet, maar het geeft wel effect. De horizontale lijnen zijn stukjes stof gestreken tussen plastic. Margriet gaat hier thuis mee verder, ik ben benieuwd wat het resultaat zal zijn.
P1020813.JPG
P1020813.JPG
De naam van de maakster van dit werkstuk ben ik ook kwijt, maar ze heeft Lutrador bewerkt met transferverf met daarop goudfolie, de randen van de Lutrador zijn bewerkt met de heatgun. Om de 2 vertikalen te verbinden heeft ze een reep bubbeltjesfolie geplakt op een reep ander materiaal.
P1020814.JPG
P1020814.JPG
Dit werkstuk is gemaakt door Henna, de witte repen papier geven de maat aan van het werkstuk, dit was eerst groter, maar ze was niet tevreden met het resultaat. het rode rechts bovenin is cadeaufolie die versmolten is door het strijkijzer vlak boven het bakpapier te bewegen, waar tussen het cadeaufolie ligt. Voor het effect heeft ze linksboven en rechtsonder een fantasiegaren gespeld om aan te geven hoe ze dit garen gaat borduren op de glimmende stof van haar werkstuk. We hebben met Marjon afgesproken dat als we klaar zijn met onze werkstukken, dat we foto’s naar haar toesturen, te zijner tijd verschijnen die dan op de website van Marjon.
Mijn werkstuk met de rozen boog wil ik nog gaan bewerken met de soldeerbout. Nu heeft Henk een soldeerbout en ik dreigde al die te gebruiken, maar Cordi-atelier in Groningen verkoopt ze ook, dus heb ik er maar één aangeschaft. Is hij ook weer blij.

Sorry, de tekst staat niet netjes naast de foto's! 

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Interessante compositie Aart. Dat blauwe vierkantje heeft volgens mij eigenlijk wel een binding met de compositie; door de witte balk wordt de donkere balk immers als het ware in twee delen gesplitst en daardoor ontstaat precies zo'n vierkantje, maar dan in het zwart. Het isoleren van het vierkantje kan juist een belangrijk statement zijn. Het enige probleem ermee is, is dat het net te ver van de rest verwijderd is ... als je het iets naar rechts en beneden verschuift hoort het er helemaal bij. Toch?

vilterietje zei

volgens mij had je net je schoenen gepoetst? het zijn allemaal net caddeautjes, de een nog mooier dan de andere, maar allemaal op hun eigen manier even mooi! lieve groet en tot...riet:)

Liesbeth Wessels zei

Prachtige werkstukken dat was een genietdag. groet liesbeth

Suus zei

Erg leuk om ze allemaal te zien. Mooie composities.

christina zei

Toen ik de lesaankondiging bij cordi las, leek het me maar niets. Maar nu ik jullie werken zie heb ik er spijt van dat ik niet ook ben gaan lessen. Prachtige composities zijn het geworden.