woensdag 3 november 2010

Het is nog erger.

Ineke reageerde gisteren of ik mijn afval helemaal naar Groningen ging brengen, maar het is nog erger, ik nam het ook nog mee naar huis ook.
P1020695.JPG
Ik had me al verheugd op deze workshop, dat was het dubbel en dwars waard, het was erg leuk! We begonnen gelijk met spelen. Leg maar iets tussen 2 lagen bakpapier en zet de strijkbout er maar op. Er heeft van alles tussen heb bakpapier gelegen, Tafelzeil, boterhamzakjes, plastic tassen in allerlei diktes, verpakking voor printplaten, bedenk maar iets geks en we hebben het wel gedaan. Als je verschillende materialen hebt gehad, ga je combineren, bovenaan in het midden van de foto hiernaast zie je een witte sluitclip waar een broodzak mee wordt afgesloten. Boven- en onderlaag zijn van bubbeltjesplastic, daartussen gekleurd cellofaan die bloemisten gebruiken en op dat cellofaan de sluitclip. Links onder een stuk van een tas van shoebyshops, waarop angelina gestrooid was en de onder- en bovenlaag zijn van het verpakkings materiaal voor printplaten. Op elk stukje ligt een stukje van een post-it memootje waarop ik heb geschreven wat voor materialen zijn gemaakt en of de strijkbout recht op het bakpapier is gezet of
P1020698.JPG
iets er boven. Dit geeft namelijk weer een ander effect. Op de foto hieronder heb ik een stukje zwart plastic gebruikt en strips Lutrador, die gestreken zijn met een vel papier wat geverfd is met transferverf. Erbij ligt nog een gedroogd blad en een stukje van een netje waar de uien in hebben gezeten. Dit alles is samengesmolten tussen tafelzeil. Ik had van dat tafelzeil afgelopen zaterdag 2 meter gekocht, dit materiaal is echt te gek, het geeft een mooie struktuur als het onder de strijkbout vandaan komt.
P1020699.JPG
Op deze foto is te zien dat ik de met een foto geprinte sheet heb gebruikt, daar onder ligt een velletje Lutrador wat gestreken is met transferverf, daaronder ligt weer kuninvilt, je kunt zien dat het tafelzeil niet helemaal versmolten is, de reden is, dat het geheel te dik was. Misschien ga ik dit proberen los te halen en er weer iets anders mee te doen.
Het was een lange dag gisteren, ik stapte om 7.10 uur in de trein en kwam om 19.30 weer thuis. Over 3 weken is het tweede gedeelte van de workshop, tegen die tijd vertel ik wat we gaan doen en gedaan hebben. Ik heb nog 2 boeken gekocht, maar die laat ik morgen wel zien.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

fantastisch he, wat er gebeurt met verhitten!!!
ik heb twee artquiltcursussen gevolgd en stond ook elke keer versteld van het resultaat,en het is reuze leuk.
helaas ben ik niet creatief genoeg om die materialen te verwerken, dus ben ik gestopt met artquilten en weer traditioneel bezig.
ach, een mens kan niet alles kunnen!
jij heel veel plezier en succes bij je ontdekkingstocht per strijkijzer!!
groetjes, Sylvia

Anoniem zei

Wat fijn, dat je zo'n leuke dag hebt gehad. De resultaten zijn ook prachtig. Je draagt toch wel een gasmasker als je met de strijkbout in de weer bent he? Er komen echt veel toxische stoffen bij vrij.

vilterietje zei

lijkt me heerlijk, zo'n dagje experimenteren. veel plezier ermee.
lieve groet en tot...riet

Hannie de Beer zei

Leuk die experimenten! Ik had het al eens gezien bij een demo tijdens 'n TT. Maar nog niet zelf gedaan. Nu ik dit van je zie, ga ik het toch ook eens proberen. Het is leuk om te combineren, b.v in een quilt? Helemaal te gek!

Liesbeth Wessels zei

Grappig probeersels; Ik heb geloof ik ook nog een stuk tafelzeil liggen, ga ik weekend ook uitproberen. Lijkt me inderdaad een erg lange dag. groet liesbeth

Patty Biermans zei

Wat moet jij een plezier gehad hebben!! Lijkt me heel erg leuk om zo te kunnen experimenteren. Ben zelf ook een "experimenteurtje" met schilderen. Ben benieuwd wat je met deze techniek verder gaat doen. Groetjes....Peebee

Suus zei

Dat zijn al mooie werkjes geworden, en die met het blad doet het ook erg leuk.

Anoniem zei

Ik heb ook eens een tijd gehad dat ik alles, waarvan ik een vermoeden had dat het wel zou smelten of van vorm veranderen, onder de heatgun of strijkbout lag. Het leek wel een laboratorium en er hingen vreemde luchtjes in huis....Soms moet je zoiets inderdaad eigenlijk buiten doen, maar daar gun je jezelf weer geen tijd voor.
Succes. Groet, Ineke

christina zei

Het onderste stukje vind ik zo te zien het interesstantste. Jeetje, wat een woord. Maar een foto kan bedriegen.
Zo te lezen heb je het prima naar je zin gehad.