zaterdag 2 oktober 2010

Andere droppen.

Het was een drukke dag gisteren, eerst had ik een afspraak, daarna moesten de weekend boodschappen gedaan worden. Ondertussen draaiden de wasmachine en later de droger hun rondjes. De overhemden moesten gestreken worden en toen had ik het even gehad. Ik heb nog een uurtje achter
P1020573.JPG
achter de naaimachine gezeten, het werk is intensief, dus er is weinig veranderd, alhoewel onvoldoende om daar een foto van te maken. Daarom heb ik voor vandaag foto’s van andere droppen, op de foto hiernaast echte droppen, ik heb ze op een papieren servetje liggen, om er nog een ander kleurtje bij te hebben. Als ik achter de naaimachine zit, staat er achter mij een emmertje van een toetje gevuld met drop, tijdens het werk kan ik dan zo af en toe een dropje nemen. Omdat ik echt naar achteren moet draaien, is overmatig snoepen uitgesloten. De drop moet wel zacht en zoet zijn. Afgelopen donderdag wilde ik pasta eten, bij een klein winkeltje ontdekte ik een leuke pasta, je wilt ook iets leuks op je bord, niet waar! In dat winkeltje verkopen ze allerlei delicatessen, af en toe wil ik daar wel even naar binnenlopen.
P1020575.JPG
Dit keer kwam ik thuis met deze pasta in drop vorm. Donderdagavond heb ik er gelijk een lekkere maaltijd mee gemaakt. Maar het ziet er toch leuk uit. Je zou ze bijna aan elkaar lijmen en in de kerstboom hangen.

2 opmerkingen:

Birgitte aka Bietje zei

Jij wilde toch extra dimensies in je drop-quilt? Nou wat dacht je van een culinaire dimensie, verwerk dropjes en droppaste er in. Nou ja, dropjes maken het natuurlijk vies, en zijn veel te lekker. Maar pasta-drop????

Ria van Kasteel zei

Hallo Aart, ik volg al een aantal weken het procces van je droppenquilt, hij wordt erg mooi.En mijn handen jeuken als ik zie wat voor mooie aparte materialen je er in verwerkt, door mijn drukke werkzaamheden kom ik er gewoon niet toe. Dus leef ik mee met het ontstaan van deze mooie quilt.

Groeten van Ria ;0)