maandag 18 oktober 2010

Uit mijn dak!!!!!

Uit je dak gaan is heerlijk, ik heb er geen drugs voor nodig en doe er niemand kwaad mee, heerlijk! Waarmee dan, als ik mag vragen? Vragen staat vrij, ik kan altijd nog besluiten geen antwoord te geven. Maar dit keer wel, het is een nette vraag. Ik had een paar stoffen gevonden waar ik wel iets mee wilde, het was een wat gladde stof, zoals een damessjaaltje. Dit heb ik op een stuk ongebleekt katoen gespeld en daarna genaaid, zodat de gladde stof
P1020641.JPG
niet zou kunnen glibberen onder mijn naaivoetje. Ik wilde de stof gaan bewerken met allerlei materialen, zodat er aan het eind een boekomslag overbleef voor een dummy. Een dummy is een boek met lege bladzijden, deze boeken heb je snel uit, er staat niets in. Maar je kunt het wel helemaal vol schrijven of tekenen. Binnenkort heb ik een cursus van Ineke Berlyn en ik denk dat er dan wel een soort schetsboek voor nodig is. Ook wil ik nog meer boekomslagen gaan maken, om te verkopen op de quiltmarkt, want ik heb een heleboel geld nodig.Op dit blog http://sylviawillemien.web-log.nl/sylvias_weblog/ klikte ik door naar http://ingesquiltverhalen.web-log.nl/mijn_weblog/ en daar las ik het verhaal van Jayden, begrijpen jullie nu waarom er geld nodig is. De opbrengst van mijn kleine cadeautjes doneer ik naar Jayden, om hem met zijn ouders voor een half jaar naar Amerika te krijgen, voor een behandeling. Als er iemand per ongeluk een onderkomen weet in Philadelphia, dan zou dat heel mooi wezen. Het gaat bij Inge niet alleen om het geld, maar een kaartje voor Jayden zou ook al heel leuk zijn, of een kaarsje branden. Nu weer even terug naar de boekomslag, ik heb er diverse materialen voor gebruikt, onder andere, verf, organza en angelina.
P1020642.JPG
Ik heb mijn heatgun op de organza en angelina gezet om er gaten in te schroeien. Aan de linkerkant heb ik een stuk organza op de stof genaaid, die ik nog had liggen van de zespuntige sterren waar ik laatst mee bezig was. Het effect vindt ik heel leuk, ook omdat ik deels iets wilde verhullen. Ik had namelijk een batikstempel met verf bestreken en op de stof gedrukt, het geheel viel me tegen, nu zie je door de gaten nog iets hiervan terug en dat is net genoeg. Op de foto hiernaast zie je de dummy naast de omslag liggen, deze dummy is bij mij in gebruik, maar ik weet er nog wel één te koop, wel meer ook.

6 opmerkingen:

sylvia zei

Aart, wat maak je toch leuke art de laatste tijd.
het is wel vlug gegaan bij je, ineeens helemaal in to........
superleuk.
maar ik heb het ooit gedaan en ben weer terug naar het oude!!!
wat leuk dat jij verkoopt voor Jayden, dan heb ik me er maar makkelijk vanaf gemaakt door een bedrag over te maken!!!
die dummy's gebruik ik ook: vakantiedagboek, handwerknotities enz!! handig!!!
fijne dag, liefs

vilterietje zei

Ha Aart, schrijf mij maar op voor een dummy, op die manier kan ik Jayden misschien een beetje steunen en ik vind ze supermooi. grotjes en tot....Riet

Liesbeth Wessels zei

Goed iniatief Aart !!
De action heeft ook vaak goedkope dummy's. En ze zijn zoveel leuker met een jasje aan. groet liesbeth

Hannie de Beer zei

Een heel goed initatief Aart! Om die mensen wat te steunen,zo denk ik er ook over. Het zou mooi zijn,als je kleine werkjes en mapjes veel opbrachten. Mooi zijn ze in ieder geval! Zeker ook deze "Japanse"

Margeeth zei

Mooi boekomslag (en agenda omslagen zie vorig bericht) heb je gemaakt. Ik maak ze ook graag, die omslagen, altijd leuk om cadeau te geven, met een agenda, notitieblokje of adresboek er in.

Inge Slaats zei

Aart, je bent een kanjer!!!! Geweldig dat je dit allemaal doet voor Jayden, echt heel erg supergaaf!
Wanneer en waar is die quiltmarkt eigenlijk??? Ik kan het zo snel niet vinden. Eén ding is zeker. Ik wil ook zo'n hoesje kopen voor mezelf en een paar voor vrienden en zo.

Nogmaals alvast héél erg bedankt!

Liefs,
Inge