maandag 25 oktober 2010

Een ongewone zondag!

Gisteren begon gewoon, om een uur of 6 wakker, ik was al eerder even aan de oppervlakte geweest en hoorde kroeggangers lallen. Bij de programma’s bij de commerciëlen die in zang doen, zouden ze er na de eerste seconde al uitliggen. Net na 7 uur ging ik met 2 verse bakken koffie en 4 vers gekookte eitjes naar de slaapkamer. De radio staat aan, Henk ligt nog wat na te soezen en ik zit te lezen in een boek wat ik laatst gekocht heb, het gaat over zijde. Het leest moeilijk, engels, maar ik moet het toch gaan vertalen wil ik het snappen.
P1020672.JPG
Na het douchen en aankleden begint het gewone ritueel, laptop open en de mail lezen, verderop op de morgen komt er ineens een bestelling binnen rollen. Maar voor degene die de bestelling deed heb ik niet echt wat liggen, dus stofjes zoeken, snijden, naaien meten en enige tijd later liggen er 2 notitieboekjes op de strijkplank die ik naast de naaitafel heb gezet. Deze doet voor een stukje dienst als strijkplank, voor een ander deel als plek om iets neer te leggen. De lunch heb ik samen met Henk genuttigd, door de weeks wil ik dat weleens meenemen, als ik toch alleen thuis ben. Dat gaat goed samen werken en eten.
Toen de notitieboekjes klaar waren moest ik verder aan een andere project, deel 2 van de bestelling en dat was wat moeilijker, ik had gevraagd of het een bepaalde kleur moest worden. Ik hoop dat ik daar in geslaagd ben.
P1020671.JPG
De strakke lijnen van de dummy-omslag heb ik verlevendigd met krullen, bij 2 krullen heb ik angelina en organza op elkaar gebruikt. Daarna is de vorm uitgeknipt en de vorm binnenin de krul heb ik er ook op genaaid, alleen was ik het 2e stukje organza kwijt. Straks kom ik het wel tegen, want ik moet even met de stofzuiger door het atelier gedeelte, dat niet alleen ik doe alles maar even. Als ik vroeg begin ben ik ook vroeg klaar. Om half 10 heb ik afgesproken met een oude quiltvriendin, haar hulp is op vakantie en ik ga daar ook even stofzuigen. Dan heeft ze het weer netjes. Kleine moeite, groot plezier. Degene waar deze bestelling voor bestemd is kan het aankomende week verwachten. Voor bestellingen, het E-mailadres is voorjayden@gmail.com , voor meer informatie kijk even op het blog van Inge, daar staat een tip voor 1 November, vrienden hebben een restaurant gevonden die belangeloos meewerkt. Er is die avond een benefietavond gepland, er zijn kaarten à 10 euro te koop en aan het eind van de avond worden Jayden en zijn ouders uitgezwaaid, want ze gaan al naar Philadelphia.

6 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Als dit mijn dummy is Aart,ben je meer dan geslaagd.Prachtig! Ik hoop dat het niet al te veel moeite was?
Je "postorder bedrijfje" loopt als een trein!

Liesbeth Wessels zei

Hoi Aart,

Hij is geweldig, wat betreft kleuren kan die zo voor mij zijn. groet liesbeth

vilterietje zei

Prachtig Aart! en wat een leuke geste van het restaurant! Ik hoop dat jij en alle aneren héél veel geld bijelkaar krijgen!
Lieve groet en tot....Riet

Suus zei

Je komt zo niet meer aan je eigen werk toe, maar je maakt mooie omslagen hoor, en ook dat is een mooi leer moment.Je maakt er in ieder geval Jayden en zijn ouders erg gelukkig mee.

Anoniem zei

Hoi Aart
Geweldige omslagen zijn dat weer! Ik ben blij dat de winkel zo goed loopt. Je bent het nog niet verleerd! Succes...
groetjes, Hetty

Patty Biermans zei

Wat maak je ontzettend mooie werken! Compliment. Ik ben jaloers op je kleurgebruik. Groetjes... Peebee