woensdag 13 oktober 2010

Rommeldagje.

Na de sauna van eergisteren had ik gisteren een after-sauna-dip, zoals ik het altijd noem. Het was wel weer lekker om warmte om je heen te hebben, of het nu het bubblebad is of de droge- en natte sauna. Het was voor mij geen moeite om de tutorial van gisteren in elkaar te zetten, dat was eigenlijk zo gebeurt, dank voor jullie leuke reacties.
P1020625.JPG
Gistermorgen heb ik eerst eens een hoop postzegels geweekt, ik spaar ze nog steeds en mijn ouders namen zaterdag een paar enveloppes mee die vol zaten. Na het weken moeten de postzegels drogen op een krant, zijn ze droog dan kunnen ze in een album en dan maar wachten op een goede griep, dan kan ik ze weer eens uitzoeken. Ik wordt ondertussen gek van die postzegels in puntjes van Koningin Beatrix, ik hoop dat zij ze zelf niet spaart, want ze kan het hele paleis er mee behangen.
Gistermiddag kon ik toch nog even achter de naaimachine, de ondergrond is gemaakt van stroken die ik nog had liggen van vorige projecten, die heb ik dakpansgewijs op een ondergrond genaaid. Daaroverheen heb ik een stuk organza gelegd en met kleine stukjes stof een vis gevormd, de kleine stukjes stof zijn op de rand van de stof op de ondergrond genaaid. Daarna ben ik er langs gegaan met een dubbele steek, toen dat erop zat kon ik de organza wegknippen, met stukken wol heb ik nog wat ‘waterplanten’ gevormd. Ik laat dit nu wel zien, maar ben er zelf niet zo tevreden over. Volgende keer beter!
Dat –volgende keer beter- geldt ook voor het eten van gisteravond. Ik was er al mee bezig toen Henk belde dat hij later thuis kwam, omdat er problemen op het spoor tussen Arnhem en Nijmegen waren, kon ik niet meer stoppen. Het moest stamppot rauwe andijvie worden, maar nu moest ik het een half uur warm houden, dus was het geen rauwe andijvie die in de stamppot zat. Dat kan altijd gebeuren, vandaar volgende keer beter.

5 opmerkingen:

Liesbeth Wessels zei

Een kleurrijke vis, maar dat ben je natuurlijk ook !! groet liesbeth

vilterietje zei

Stamppot gekookte andijvie is zo'n beetje het smerigste wat ik ooit gegeten heb, dus kan ik me het volgende keer beter gevoel goed voorstellen. Over de vis is het je eigen mening, ik vind hem wel mooi, ik sluit me dus bij Liesbeth aan.
Groetjes en tot..Riet

christina zei

Wat een leuke kleuren heb je gebruikt. EN wat een mooie manier van restverwerking.

sylvia zei

heerlijk, stampot rauwe andijvie......doe jij er ook twee hardgekookte eieren door: is het nog lekkerder!!

enne, wat is er mis met de vis????
zijn de waterplanten te 'wollig'? is dat het probleem???

Hannie de Beer zei

Het werkt aanstekelijk! Resten wegwerken in een mooi quiltje! Leuk die vis!