vrijdag 8 oktober 2010

Bee.

Gisteren had ik een Bee bij Gerda, we waren met ons drietjes, Jos had een concert in Tilburg. Gerda en Diny gingen weer verder waar ze de vorige maand gestopt waren en ik heb de gedraaide vierkantjes in het vouwpatchwork met een klein steekje vastgezet, zodat ze redelijk vastzitten, zonder
P1020038.JPG
het effect verloren gaat. Veel is er dus niet veranderd. Gistermorgen vroeg, voor ik weg ging, heb ik nog wel 2 bloemen op de rand kunnen quilten. Heel vroeg was het, maar toch nog even tijd. De foto hiernaast is een oude foto, maar er staat alles op wat erop moet staan voor vandaag. Toen ik thuis kwam en de lijst met de blogs bekeek die ik volg, zag ik een klein 4 regelig gedichtje staan bij Vilterietje, begreep het eigenlijk niet. Daarna naar Nu.nl en toen viel het kwartje, Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen een einde aan hun leven maken, vraag me wel af in wat voor staat je bent als je zelfmoord pleegt, wetende dat hij nog jonge kinderen hebt, wil je die dan niet zien opgroeien. Waarschijnlijk zijn mensen met depressies niet meer in staat om buiten zichzelf te denken. Antonie rust in vrede!

3 opmerkingen:

vilterietje zei

Ha Aart! Je bent een echt bezig Bee-tje! Wat je allemaal gedaan krijgt op een dag: chapeau!!
Zelf ben ik nogal chaotisch, ik begin bij het ene en hou op bij het andere en op het einde van de dag denk ik: wat heb ik nu eigenlijk gedaan? Niet dat het verder van belang is!
Vandaag weet ik wat ik wil: een beetje poetsen en opruimen en vanavond naar onze vrienden voor een etentje. Omdat ze te ver weg wonen om daarna naar huis te komen én omdat we het gezellig vinden, blijven we logeren. Nu snel aan de slag, anders blijf ik weer aan de PC hangen. Groetjes en tot...Riet

MaksiTaksi zei

Ja wij schrokken er ook van. Mijn kinderen en die van hem hebben op hetzelfde kinderdagverblijf gezeten. Vooral mijn zoon had regelmatig contact met hem. Of het nu voor de auto was of nog heel vroeger toen hij mee mocht rijden in de old-timer. Ik zie die stralende koppies nog van Merlijn en van mijn knulletje.
Ik kende hem als een warme zachtaardige en lieve man. De gesprekken die wij hadden zal ik niet vergeten, zijn karakter en hoe hij omging met mensen is een voorbeeld voor velen. Altijd ieder in zijn waarde laten. Het is zo jammer dat hij het niet kon winnen van de nare gedachten in zijn hoofd. Ik denk dat depressie vele slachtoffers maakt.

Sorry voor dit lange verhaal Aart, ik kwam eigenlijk je werk bewonderen, ik geniet altijd van je creaties, maar toen las ik een opmerkingvan jou en toen moest ik het toch even kwijt.

Lieve groetjes

JOS zei

Hoi Aart,
Door jouw blogverhaal ging ik naar het blog van Viltarietje, omdat jij het over dat 4-regelig gedichtje had. Bleef hangen en dan is er zo een uur voorbij; heb ook een berichtje voor haar achtergelaten en mijn website vermeld: www.quilthoofd.nl
Ik zag op TV een intervieuw met Anthonie van 2007 en kreeg medelijden met hem. Wat had die jongen een vreselijke ziekte zeg !
Wat een verdriet voor Isa en de kindjes; haar ken ik alleen als de vrolijke meid uit GTST. Ze zal wel al vele jaren van zorg achter de rug hebben. Ik wens het hele gezin en Anthonie sterkte en eindelijk rust.
Even iets anders; ik heb gisteren in de bus naar Tilburg ook zitten werken aan die driehoekjes met frummeltjes. Was de BEE bij Gerda gezellig ? Ons concert was weer super. De mensen klapten hun handen zeer. Vanavond naar Almelo, morgen Groningen, zondag Zwolle enz. Maar het gaat nog steeds niet vervelen. Ik geniet met volle teugen.
De stemtest ging heel erg goed en ik zing t/m de hoge C zei Hans. Nou dan zal ik heus wel bij de 1e sopranen blijven. Ik wacht af.
Nu moet ik even slapen: lag vannacht om half 2 in bed en was er om kwart over 6 weer uit om te zwemmen. Vanmiddag staat de bus weer klaar om 16.45 uur en ik wil ook nog koken en warm eten voordien.
Quilt maar lekker; na alle concerten ga ik ook gauw weer aan de slag met die hobby.
Morgen lees ik weer je blog.
JOS.