zaterdag 4 december 2010

Bee.

Gisteren had ik een bee, de Arnhemse groep kwam weer bij elkaar, het was weer gezellig! Heerlijk om te kunnen werken terwijl de koffie en de lunch wordt verzorgd, dank je wel Agnes!

P1020836.JPG

Ik ben bezig geweest met de zespuntige sterren, maar of deze grote punten er omheen gezet worden weet ik niet, ik vind ze net te licht van kleur ten opzichte van de kleuren in de omgeving. Als ik ze hier niet ga gebruiken komen ze wel op een andere plek, waar ze beter uitkomen. Maar de zeshoek is vandaag wel in elkaar gezet, het is een genot om met deze stoffen te werken, ze voelen lekker aan en de naald glijdt er ook makkelijk door.

P1020835.JPG

De uiterst linker sterren zijn vanmorgen eerst aan de top vastgezet, bij mijn MIL had ik afgelopen week de donkerbruine punten al vastgezet aan de 2 zeshoeken.

Er hebben zich weer wat vragen verzameld naar aanleiding van het bericht van gisteren. Sylvia vroeg of je het versmolten plastic nog kan vastnaaien, dat kan, maar je kan het beste gebruik maken van een Topstitch naald maat 90/14, naai wel rustig. Christina kwam met het idee om ermee te stempelen of met paintsticks rubben. Daar zijn ze best geschikt voor denk ik. Ik moet het nog uitproberen.

Het is inderdaad zo dat ik nu, voor ik iets weggooi de dingen drie keer omdraai. Sterker nog, Henk had koekjes in de koekjestrommel gedaan en had de verpakking laten liggen, toen ik er langs kwam heb ik er even mijn hand langs gehaald en gedacht dat ik dat wel zou kunnen versmelten. Toen ik thuis kwam van de bee lag de verpakking op de bar met de mededeling dat hij het nog niet weg had gegooid, omdat hij misschien weleens op zijn kop zou kunnen krijgen als het weggegooid was. Ik ga weer vlug op zoek naar andere materialen.

3 opmerkingen:

vilterietje zei

verslavend hè? als je eenmaal in de gaten hebt dat je iets kunt recyclen, ga je echt bij alles nadenken: wat kan ik ermee doen. lieve groet, fijn weekend en tot....riet:)

Birgitte aka Bietje zei

Die Henk van jou is goed opgevoed, of is het afgericht. Heerlijk zo'n DH die met je meedenkt. Mijn eigen ventje weet ook dat er niet zo maar iets weggegooid kan worden. Al mag dat wel met plastic.

Marie-Anne-José zei

Leuk waar je zo allemaal mee bezig bent, maar ik hou het alleen bij stof, geen smelten. Je sterren zijn erg mooi en ik vind de lichte punten best mooi, geeft wat meer variatie in het totaal.
Groetjes van Marianne