vrijdag 17 december 2010

Een brutaal mens heeft de halve wereld.

Dat spreekwoord gebruikte mijn oma zaliger vaak en ze had gelijk. gistermorgen ging ik boodschappen doen, toen ik voorbij een damesschoenen winkel liep, zag ik in mijn ooghoek dat het personeel een pallet stond uit te pakken. Er zat zwart krimpplastic om de pallet met schoenendozen heen gespannen. Na de boodschappen die ik moest doen, ben ik die winkel ingelopen en om het plastic gevraagd.
P1020872.JPG
Hier ligt het plastic, genoeg voor jaren, bij mij op de vloer, ik denk dat het personeel wel gelachen heeft toen ik met het plastic in mijn boodschappentrolley de winkel uit was. Ach, ze kunnen beter om je lachen, dan om je huilen! Nu ligt dit plastic in mijn schuurtje, ingepakt in een grote vuilniszak. Een mens kan wat afval verzamelen! Eerst moest ik andere dingen doen, maar de drang om er mee aan de slag te gaan bleef, het werd steeds sterker. Dus op zoek naar een stuk stof wat als ondergrond kon dienen. Ik heb daar een sneeuwlap voor genomen die ik nog van het begin van dit jaar had liggen.
P1020874.JPG
Het zwarte plastic gaat niet opbollen maar er komen gaatjes in, ik had verwacht dat het meer samen zou trekken, maar dat gebeurde niet. Ik had ook nog een stuk groen inpakfolie liggen en een stuk tafelzeil waar angelina vezels tussen zijn gesmolten. Hiernaast op de foto had ik alles neergelegd op de ondergrond. Sorry voor de flits op het plastic, maar het was gisteren zo’n donkere en natte koude dag, dat ik de flits wel moest gebruiken. Stuk voor stuk zijn nu de verschillende onderdelen vast genaaid op de ondergrond. Er is een bestelling onderweg die ik bij Stof tot Verven heb gedaan met dun vlies, maar dat pakket is nog niet in de brievenbus beland, dus heb ik 4 lagen Vlieseline onder de roze verflap gelegd. In het afgelopen voorjaar ging een stoffenwinkel weg, voor ze weg gingen hebben ze nog weken opruiming gehouden en daar heb ik een rol Vlieseline gekocht voor 25 euro. Je had me eens moeten zien lopen door de stad met die rol in mijn boodschappentrolley, maar ik heb voor jaren genoeg.
P1020876.JPG
Ik heb nog even een close-up foto gemaakt, waarop te zien is dat er rechtsonder een stuk versmolten plastic zit, die lekker is gaan bobbelen, dit is een stuk van de verpakking van chocolade koekjes. Dus niets meer weggooien!

8 opmerkingen:

liesjequilt zei

ha Aart
zolang je nog in huis kunt kun je ook alles meenemen.

dat het plastic niet krimpt zou dat komen omdat het om het pallet uitgerekt is met het inpakken. dan is als het ware de rek er uit, Pak maar een een stuk wat niet uitgerekt is ( meestal het gedeelte waar de knoop zit.)Het wordt er nl altijd vrij strak omgedaan, is maar een losse gedachte

gr. Liesbeth- frederiksoord

Hannie de Beer zei

Er zit heel veel verschil in het krimpvermogen van plastic. Niet iedere soort heeft dezelfde samenstelling! Maar het is de moeite waard om die verschillende materialen uit te proberen. Denk wel om je gezondheid! Een mondkapje is prima, zelfs met raam open!
Je rose experiment ziet er goed uit.

Liesbeth Wessels zei

Ja grappig je gaat met andere ogen kijken. Deze week was ik bij Ikea en toen zag ik een leuk synthetisch gordijn met al een spinachtig patroon. Ik vond het alleen te duur om mee te nemen. Ingepakt vast formaat en ik geloof 16 euro. Ik had liever een rest gehad. groet liesbeth

Inge Slaats zei

Aart, ik maak zelf nooit artquilts, maar vind het geweldig om te lezen hoe je steeds weer opnieuw iets leuks maakt van eigenlijk niks. Plastic uit een damesschoenenwinkel, lachen hoor!
Ik vind het prachtig geworden, vooral ook de kleurencombinatie spreekt me erg aan.

Enne, jij blij dat je nog een schuurtje hebt waar je die "rommel"(LOL) kwijt kunt.....

Groetjes,
Inge

Anoniem zei

Ja, zo gaat dat. Ik loop ook met argusogen rond om te kijken of er niets te halen valt. Nog even en we gaan in andermans vuilnis graaien!!??
Groet, Ineke

vilterietje zei

hartstikke tof aart, mijn moeder zei altijd: een vliegende kraai heeft altijd meer dan een zittende en zois het maarnet! leuk spul man!
lieve groet en tot....riet:)

conny's quilts en creaties zei

Wat een leuk effect Aart, grappig dat je zo heel anders naar je plastic afval gaat kijken! Hoe smelt je het eigenlijk, met een strijkbout??

Birgitte aka Bietje zei

Zolang ik mij afval nog niet naar jou op hoef te sturen, en dat je nog fatsoenlijk in je huis kunt wonen. En dat de buren nog niet de gemeente bellen dat er een vervuild paar naast hun woont, kun jij rustig verder gaan met verzamelen van spullen die een ander weggooid. Ik geniet op afstand mee van je perikelen.
Overigens denk ik ook dat de rek al uit dit plastic is, en dat het daarom anders reageerde dan je verwachtte.