vrijdag 10 december 2010

Lief en leed delen!

Het is fijn om onderdeel van een bee te zijn, we kennen elkaar al aardig wat jaren, dus we hebben al veel met elkaar meegemaakt. De ene keer is er een lach, de andere keer een traan. In al die verschillende emoties steunen we elkaar. Onze bee duurt van 10.00 uur tot ongeveer 16.00 uur, dus er is genoeg tijd om het wel en wee met elkaar te delen. Gisteren was een blijde dag, we hebben wat afgelachen, alhoewel we 1 lid moesten missen, maar die is ook aan de orde geweest in onze gesprekken en we leven zeker met diegene mee.
P1020856.JPG
Elke bee is eigenlijk een klein feestje van warmte!
Dini was vandaag weer bezig met haar top, die nu bijna zijn/haar einde begint te naderen. Lekker verder laten gaan en we zien wel wanneer het klaar is.
Jos was bezig met een Cathederal window, Jos heeft haar eigen werkwijze hiervoor en elk steekje is overdacht, het is een onderdeel voor een sprei voor haar eigen bed. Laat haar ook haar gang maar gaan. Wil je hier meer over weten, kijk dan even op haar website www.quilthoofd.nl , je kunt hier allerlei stukjes vinden over de quilts die onder haar handen ontstaan.
P1020857.JPG
Ik ben gisteren bezig geweest met het aan elkaar zetten van de driehoeken aan de hexagons, die bestaan uit de zespuntige sterren, nu dit aan elkaar zit resten me nog 4 zijden om aan de top vast te zetten. Ik kan weer droppen gaan tekenen, laatst schreef ik dat ik door mijn kleinere lapjes heen was, maar toch heb ik er nog een aantal gevonden. De resterende 8 sterren die ik nog moet maken worden niet eentonig, een fijn vooruitzicht. Uit de kleine lapjes kan ik precies 6 droppen halen, die lapjes hadden niet kleiner moeten zijn.
P1020858.JPG
Hier heb ik de top van een andere kant gefotografeerd, dat kwam zo uit, omdat het licht van boven kwam.
Toen de meisjes weer naar huis waren ben ik naar beneden gelopen om in de brievenbus te kijken, iets wat ik elke middag doe om een uur of 4 en wat schetste mijn verbazing, de postbode had wat in de brievenbus gedaan!
P1020859.JPG
De nieuwe Quilting Arts is uit, ik heb het abonnement lopen via De Quilterij uit Den Bosch, het blad valt vanzelf een keer in de bus. Een paar jaar geleden heb ik me geabonneerd bij Quilting Arts zelf, dat ging helemaal niet goed, soms duurde het 4 maanden voor dat ik het blad in huis had, ik heb het toen gelijk stop gezet en het abonnement via De Quilterij geregeld. Jullie begrijpen dat het vanmorgen wat langer duurt voor ik mijn bed uit kom, eerst moet ik dit blad lezen, er staan veel artikelen in met het thema zeefdrukken en werken met prints.

4 opmerkingen:

sylvia zei

dus terwijl ik achter mijn laptoppie jouw verhaal lees,zit jij in bed tijdschriften te lezen......;;))
en als jij zo nog steeds ligt te genieten van alle handige tips en trucs voor artquilting sta ik te beulen in de sportschool, om mijn menopausale lijffie een beetje in vorm te houden: tis slecht verdeeld in het leven.......LOL!!!
nog een klein stukje sterren, dan is ie rond......gelukkig dat je nog een lappie hebt gevonden! Straks zal ik nog even bij Jos gaan neuzen!!! Dag lieve Aaart, geniet van deze dag, liefs, Syl

vilterietje zei

heerlijk zo'n dagje met vakgenoten!
en vandaag ook nog zo'n prachtig blad om te lezen, je zult je geluk niet op kunnen.
lieve groet en tot....riet:)

conny's quilts en creaties zei

Ik ervaar de beide bees waar ik aan meedoe net zo, een lach en een traan (en veel geklets), quilten is veel meer dan alleen maar handwerken! Je sterren worden prachtig en ik begrijp dat Jos en jij elkaar dus van de bee kennen. Leuk dat jullie allebei aan de RR meedoen!

Françoise zei

Fijn dat het tijdschrift er is...en dat ondanks de staking bij de post...dat viel dus wel mee. Geniet er maar weer van